کد خبر: ۳۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 11 May 2015
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران درباره وضعیت بارندگی در فروردین‎ماه امسال، گفت: بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است.

محمدابراهیم یخکشی امروز در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه روان‎آب رودخانه‌های مازندران در مقایسه با دوره شاخص آماری، 42 درصد کاهش داشت، اظهار کرد: بارش‌ها در ظاهر نرمال بوده اما این بارش‌ها غیرموثر و از نظر زمانی و مکانی نسبت به دوره شاخص آماری نامناسب بوده است.

وی درباره وضعیت بارندگی در فروردین‎ماه امسال، افزود: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به ذخیره 260 میلیون مترمکعب آب پشت سدها، بیان کرد: مسئله مهم این است که آبی که پشت سد شهید رجایی ساری ذخیره شده، نسبت به سال گذشته 30 میلیون مترمکعب کمتر است.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای فصل زراعی 120 میلیون مترمکعب آب از سد شهید رجایی ساری در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

یخکشی با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد آب‌بندان‌های استان آبگیری شده‌اند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود کشاورزان مدیریت کرده و از آب‌بندان‌ها در زمان مناسب استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه مردم در نوبت‌بندی با مأموران شرکت آب منطقه‌ای همکاری داشته باشند، اضافه کرد: کشاورزانی که چاه‌های کمکی دارند، آن را آماده کرده تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بیشترین مشکلات آب در بخش کشاورزی مربوط به حوزه مرکزی و شرقی مازندران است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار