اخبار پلیس/
با هدف ارتقای امنیت و آرامش و خدمت بیشتر به شهروندان، پایگاه آگاهی غرب شهر کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۳۳۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 03 December 2016

به گزارش تابناک، پایگاه آگاهی غرب شهر کرمانشاه امروز شنبه با حضور جمعی از مسئولین انتظامی و استان افتتاح شد.

فرمانده انتظامی استان در این مراسم، هدف از افتتاح پایگاه آگاهی غرب شهر کرمانشاه را ارتقای امنیت و آرامش و خدمت بیشتر به شهروندان عنوان کرد و گفت: پرونده های مربوط به سرقت در حوزه هشت کلانتری و پاسگاه به این پایگاه ارجاع داده می شود.

سردار منوچهر امان اللهی اظهار داشت:  تجربه تأسیس پایگاه آگاهی شمال شهر در سال ۹۳ نشان می داد، سرعت کشف جرایم، تعقیب مجرمان سابقه دار و افزایش کشفیات روند بسیار مطلوب و تأثیرگذاری داشته است.

وی افزود: با توجه به وقوع سرقت در برخی از مناطق جنوب و غرب شهر کرمانشاه، احداث پایگاه غرب ضرورت پیدا کرد و بر همین اساس، این پایگاه بدون هرنوع سرمایه گذاری جدید و یا جذب نیرو، تنها با استفاده از امکانات موجود و پرسنل خبره و زحمتکش پلیس آگاهی، در محل طبقه فوقانی کلانتری ۱۶ سعدی از امروز شروع به فعالیت کرد.

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه پایگاه آگاهی غرب عمدتاً در حوزه کشف جرایم و مبارزه با سرقت منزل، مغازه و خودرو فعالیت دارد، ادامه داد: ورودی پرونده های سرقت کلانتری های ۱۶ سعدی، ۲۶  آزادگان، ۲۵ دولت آباد و ۲۴  الهیه و نیز پاسگاه های کوزران، ماهیدشت، چهارزبر و سراب نیلوفر که حدود۴۰ درصد از پرونده های ارجاعی جرایم سرقت به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان را شامل می شد، از این پس در این پایگاه رسیدگی می شود.

سردار امان اللهی با بیان اینکه طی دو سال گذشته بالغ بر دو هزار مورد از انواع جرایم توسط پایگاه آگاهی شمال کشف شده است، خاطر نشان ساخت: در مدت هشت ماه گذشته هزار و ۳۲۷ مورد پرونده به این پایگاه ارجاع داده شده است.

وی ادامه داد: این پایگاه در مدت هشت ماه نخست سال جاری ۶۹۱ مورد سرقت را کشف و ۱۵۰ نفر را نیز در این زمینه دستگیر کرد، همچنین موفق به شناسایی و انهدام ۲۶ باند سرقت و کشف ۳۹۶ مورد جرم از اعضای این باندها شد.

امان الهی تصریح کرد: این حجم از وقوع سرقت، ۳۰درصد از مجموع سرقت هایی بود که پرونده آنها وارد اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان می شد و علاوه بر رفاه حال مردم، بر اساس اعلام پلیس راهور، کاهش چشمگیری نیز در بحث ترافیک شهری داشته است.

فرمانده انتظامی استان گفت: همکاران انتظامی در پلیس آگاهی پایگاه غرب نیز می بایست با افتخار و تلاش شبانه روزی و نیز مدیریت مدبرانه در خدمت مردم باشند، چراکه تجربه ثابت کرده هر جا رده های مختلف ناجا با تدبیر و برنامه ریزی اقدام کرده اند، بازخورد مطلوبی نیز حاصل شده است، از این رو یک فرمانده پاسگاه و حتی یک مأمور گشت با اقدام مناسب می تواند احساس امنیت و آرامش را به مردم منتقل کند.

سردار امان اللهی خاطرنشان کرد: افزایش بی رویه شهرنشینی بدون فراهم آمدن ساز و کارها و بسترهای لازم، بی گمان در افزایش جرایم به ویژه سرقت نقش داشته است، اما پلیس بدون اینکه در مواجه با مالباخته، علل و عوامل سرقت را بهانه کند، به پرونده وی رسیدگی و حتی الامکان تا حصول نتیجه پیگیری کرده است.

وی عنوان کرد: اصل وقوع جرم آزار دهنده است و برای پلیس که بیشتر در معرض جرم و مجرم قرار دارد، بسیار آزار دهنده تر خواهد بود، اما با تعهد و دلسوزی و نیز جدیت و تدبیر در پیگیری پرونده ها و حضور پررنگ در میان مردم، حتی با کمترین امکانات و مزایا و با وجود مشکلات عدیده می تواند منشا اثر واقع شود.

پلیس با ایمان و اعتقاد به خداوند در جامعه کارنامه قابل تحسینی دارد

نماینده مردم شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون؛ فصل الخطاب کلیه امور است و پلیس با ایمان و اعتقاد به خداوند در جامعه در راستای اجرای قوانین کارنامه قابل تحسینی دارد.

حشمت الله فلاحت پیشه در جمع کارکنان انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب، ضمن قدردانی از زحمات فرمانده انتظامی شهرستان و کارکنان در کاهش جرایم و امنیت مطلوب در سطح شهرستان، اظهار داشت: برقراری نظم و امنیت وظیفه ای بزرگ و خطیر است و همگان باید در انجام این وظیفه خطیر از نیروی انتظامی حمایت کنیم.

وی عنوان کرد: برقراری و تامین امنیت زوار اباعبدالله الحسین (ع) کاری بزرگ بود که نیروی انتظامی از این ماموریت نیز رو سفید بیرون آمد و با توجه به عبور بیش از دو میلیون زائر از این شهرستان، برابر اخبار رسیده هیچ گونه نا امنی و سرقتی برای زوار رخ نداد و این مهم جز با کار و تلاش شبانه روزی فرماندهی و کارکنان انتظامی شهرستان مقدور نمی شد.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: پلیس شهرستان تا حد توان سهم خود در تامین امنیت را به انجام رسانده است و برای پایداری این امنیت سایر دستگاه ها و نهادها و تمام اقشار جامعه باید نقش خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد:قانون؛ فصل الخطاب کلیه امور است و پلیس با ایمان و اعتقاد به خداوند در جامعه در راستای اجرای قوانین کارنامه قابل تحسینی دارد.

فلاحت پیشه تصریح کرد: خدمات نیروی انتظامی جزء جدا ناشدنی کارها و امور فردی و اجتماعی مردم است و گستردگی خدمات رسانی در نیروی انتظامی بی بدیل و خدمت در این نیرو عبادت است.

توقیف محموله عروسک قاچاق با پوشش نامناسب غربی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف محموله عروسک قاچاق خبر داد و گفت: عروسک های کشف شده پوشش نامناسب غربی داشتند که به منظور لطمه زدن به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی وارد کشور شده بود.

سرهنگ رضا شیرزادی عنوان کرد: ماموران یگان امداد و کلانتری ۱۵ شریعتی این شهرستان حین اجرای طرح ممنوعیت ورود کالای قاچاق به یک دستگاه وانت سایپا و پژو ۴۰۵ مشکوک و آنها را جهت بازرسی متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از خودروها مقدار سه تن برنج قاچاق، ۸۵ ثوب البسه قاچاق و ۲۱۰ عدد انواع عروسک قاچاق کشف شد.

به گفته سرهنگ شیرزادی عروسک های کشف شده پوشش نامناسب غربی داشتند که به منظور لطمه زدن به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی وارد کشور شده بود.

وی اعلام کرد که در این زمینه دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه ضمن تاکید بر اینکه براساس قانون خودروهای حامل قاچاق مصادره می شوند، تصریح کرد: اجرای این طرح ها یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب می شود.

سرهنگ شیرزادی تاکید کرد: برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور همراهی و همکاری تمام نهادها در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف سازمانی و حمایت از اقتصاد داخلی با تمام توان آماده مقابله با قاچاقچیان است، گفت: مردم می توانند گزارش های خود در این زمینه را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

توقیف موتور سیکلت ۸۰۰ میلیون ریالی در شهرستان روانسر

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر از کشف و توقیف یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عزیز الهیاری" اظهارداشت: عوامل انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در سطح شهر، به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا هزار سی سی که راکب آن با لباس مخصوص و به صورت ناشناس تردد می کرد، مشکوک شدند و قصد توقف موتور سیکلت را داشتند اما راکب آن با مشاهده مأموران انتظامی با سرعت سرسام آوری متواری شد.

وی ادامه داد: مأموران با بکارگیری شگردهای پلیسی موفق شدند موتور سیکلت را متوقف و سرنشین آن را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که موتورسیکلت مذکور فاقد برگه گمرکی و مجوزهای لازم بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

سرهنگ الهیاری با بیان اینکه ارزش موتور سیکلت مذکور ۸۰۰ میلیون ریال بر آورد شده است، گفت: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی دادسرا و وسیله نقلیه نیز توقیف شد.

منبع: پایگاه خبری پلیس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار