تئاتر "ماهی رنگین‌کمان" تولید مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین سفر خود به استان‌های کویری میهمان کودکان و نوجوانان یزدی در روزهای 20 تا 24 اردیبهشت خواهد بود.
کد خبر: ۳۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵ 11 May 2015

به گزارش تابناک یزد، "علی زمانیان" رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردكان با اشاره به این که "ماهی رنگین‌کمان"، عنوان نمایشی است که توسط تریلر تئاتر کانون در استان‌های کرمان، یزد، فارس و اصفهان به اجرا درمی‌آید، از نمايش اين تئاتر در شهر اردكان خبر داد.

وي ادامه داد: ماهی رنگین‌کمان به کارگردانی "احمد تیموری" و با بازی "سپیده زینلی"، "سحر زینلی" و احمد تیموری عصر امروز يكشنبه در اردکان اجرا خواهد داشت.

زمانيان تصریح کرد: این نمایش شاد و موزیکال براساس کتاب ماهی رنگین‌کمان تولید شده‌ و داستان نمایش در زیر آب براي دو ماهی كه شاگرد مدرسه‌ی خرچنگ هستند، روي مي‏‏دهد و کودکان و نوجوانان یزدی می‌توانند ماجراهای آن‌ها را در اجراهای تریلی سیار تئاتر کانون دنبال کنند.

"امیر حسین کاظمی" مسئول سرپرستی و برنامه‌ریزی اجراهای اين تریلی سیار نیز به خبرنگار ايسنا، گفت: پیش از این، مرکز تریلی سیار کانون براساس درخواست استان‌ها سفر می‌کرد اما با توجه به حمایت مدیر عامل کانون مرکز تئاتر کانون یکی از برنامه‌های مدون سال جاري، سفر تریلی سیار و اجراهای تئاتر آن در مناطق محروم استان‌ها است و زمان‌بندی حرکت تریلی سیار تئاتر کانون، با توجه وسعت هر استان و شرایط اقلیمی آن طراحی و اجرا می‌شود.

وي افزود: با در نظرگرفتن ضرورت اهمیت محتوای مناسب و مطلوب کودک، هشت کارگردان تئاتر کودک کشور برای اجراهای تریلی سیار همکاری می‌کنند و این نمایش‌ها در طول سال در استان‌های مختلف به اجرا درخواهد آمد.

به گفته كاظمي، "شنل قرمزی" در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی اجرا درآمده است و "ماهی رنگین‌کمان" نیز برای چهار استان کویری به اجرا در می‌آيد.

وی یادآور شد: مرکز تئاتر کانون از دعوت کانون استان‌ها در فرصت‌ها و زمان‌های خاص نیز استقبال خواهد کرد و حتی این مرکز با درخواست استان‌ها برای مناسبت‌هایی چون محرم و عاشورا نیز قابلیت اجراهای مناسبتی دارد.

کارشناس تئاتر محیطی کانون در پایان نيز ابراز امیدواری کرد كه اجراهای نمایش‌های بومی تولید کانون استان‌ها نیز در قالب اجرای تریلی تئاتر سیار کانون در استان‌های دیگر به اجرا درآید و این مستلزم آن است که گروه‌های نمایشی کانون در استان‌ها فعال و پویا کار کنند تا هم‌ سفر تریلی سیار شوند.

به گزارش ایسنا، گفتنی است؛ تریلی سیار تئاتر کانون با قدمتی نزدیک به 50 سال، نمایش "ماهی رنگین‌کمان" را علاوه بر اردکان در شهرستان‌های ميبد، اشكذر، تفت، يزد و مهریز نيز اجرا می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار