تابناک: نمایشگاه طلا به رغم جذابیتی که برای گروه‌های خاصی از اقشار مردم دارد در این دوره بیشتر به نمایش تجهیزات و ابزار حوزه تخصصی ساخت طلا و جواهرات اختصاص دارد.
کد خبر: ۳۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 10 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، برگزاری نمایشگاه ها عموما برای نشان دادن آخرین دستاوردها در حوزه های تخصصی مختلف در هر استان صورت می گیرد و ار همین حیث نمایشگاه ها می توانند زمینه حضور متخصصان و از سویی مردم را برای آشنایی با جدیدترین محصولات فراهم نماید.

هرچه کشورها به سوی توسعه پیش می روند قدرت برپایی آنها در برگزاری نمایشگاه های بین المللی نیز افزایش می یابد و شاهد برپایی نمایشگاه هایی در سطح آن کشورها هستیم که جذابیت آنها نه تنها برای متخصصان آن کشور بلکه برای متخصصان دیگر کشورها نیز بالا است.

نمایشگاه همچنین می تواند به اقتصاد محلی هر استان نیز کمک نماید و علاوه بر داران بودن پتانسیل های بین المللی، محلی برای شناخت نیازهای داخلی و مناسب سازی بازار طبق سلیقه مشتری و مصرف کننده باشد.

نمایشگاه هایی که در سطح استان اصفهان برگزار می شود گرچه توانسته در سال ها اخیر پای بسیاری از شرکت های خارجی را به رغم تحریم های موجود باز نماید اما از منظر تامین نیازهای بازار داخل نتوانسته چندان موفق عمل نماید.

این نکته از ضعف هایی است که در نمایشگاه های ایران به چشم می خورد و به جای برگزاری نمایشگاه در دو بخش عموم و تخصصی تنها به جنبه تخصصی نمایشگاه ها پرداخته می شود و عموم مردم که مصرف کنندگان خرد کالاها و خدمات هستند، بهره چندانی از برگزاری نمایشگاه های مربوطه نمی برند.

نمایشگاه طلای اصفهان امسال برای نهمین دوره به صورت تخصصی در نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان از 22 تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد اما مانند بسیاری از نمایشگاه های استان تنها از بعد تخصصی میزبان بازدیدکنندگان خود خواهد بود.

در بخشی از نهمین نمایشگاه طلا به پاویون هایی برای شرکت کنندگان استان های مختلف کشور و نیز بازدید هیئتی 20 نفره از کشورهای خارجی همچون عراق، افغانستان، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و ژاپن خواهد اختصاص خواهد یافت.

این در حالی است که نمایشگاه طلا به رغم جذابیتی که برای گروه های خاصی از اقشار مردم دارد در این دوره بیشتر به نمایش تجهیزات و ابزار حوزه تخصصی ساخت طلا و جواهرات اختصاص دارد و جایی برای بازدید مردمی که مصرف کننده این کالا هستند باز نکرده است.

بانوان که می توانند از بازدیدکنندگان بالقوه این نمایشگاه باشند، به دلیل تخصصی شدن نمایشگاه طلا و جواهرات اصفهان، از بازدید در این نمایشگاه محروم اند این محرومیت از جنبه ممانعت از حضور مردم عادی در این نمایشگاه نیست بلکه زمینه و در واقع انگیزه ای برای بازدید مردم از نمایشگاه طلای اصفهان وجود ندارد.

گرچه در طول سال مردم دسترسی به بازارهای طلای اصفهان برای بازدی و خرید را دارند اما از آنجائیکه در نمایشگاه های گلد، استان های دیگر کشور هم حضور دارند و عرصه برای رقابت بین استانی باز است، بنابراین باز شدن زمینه حضور مصرف کنندگان محلی باید به عنوان خلاء ای که تاکنون در این نمایشگاه ها به چشم می خورده است، از سوی دست اندرکاران امر برطرف گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار