در نطق میان دستور مجلس؛
چند سالی است که اهالی غرب مازندران خواهان استان شدن این منطقه هستند به گونه ای که در سال ۱۳۶۲ استان شدن غرب مازندران در کمیسیون مربوطه مجلس به تصویب رسید اما در نهایت اجرا نشد .
کد خبر: ۳۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 10 May 2015
چند سالی است که اهالی غرب مازندران خواهان استان شدن این منطقه هستند به گونه ای که در سال ۱۳۶۲ استان شدن غرب مازندران در کمیسیون مربوطه مجلس به تصویب رسید اما در نهایت اجرا نشد .
به گزارش تابناک طرح استان شدن غرب مازندران تا بدان جا پیش رفت که در سال 1390  نشست هم اندیشی با حضور ائمه جمعه غرب مازندران و مجمع شوراهای اسلامی و اعضای ستاد پیگیری ایجاد استان جدید درغرب مازندران در محل شورای اسلامی شهرستان نوشهر برگزار شد که در همان زمان موافقت و مخالفت های زیادی را در پی داشت.
البته نمایندگان وقت آن زمان شهرستان های نور و محموآباد،نوشهر و چالوس و تنکابن ورامسر در مجلس شورای اسلامی در نامه ای رسمی خطاب به نجار وزیر وقت کشور با اشاره به موقعيت های سياسي ، اجتماعي، اقتصادي ، اكوسيستم و طبيعي منطقه بر این مساله اصرار ورزیدند ولیکن استان شدن غرب مازندران محقق نشد.با این وجود امروز نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده رییس جمهور در سفر انتخاباتی خود به استان مازندران برای بررسی استان شدن غرب مازندران، خواستار پیگیری این موضوع از سوی روحانی در سفر استانی به مازندران شد.
وی خطاب به رییس‌جمهور اظهار کرد: مردم مازندران خود را مهیای سفر جنابعالی و هیات دولت به استان می‌کنند و برای این حضور لحظه‌شماری می‌کنند. 19 خرداد 92 یعنی چند روز قبل از انتخابات در برخی شهرهای مازندران حضور یافتید و به مردم اطمینان دادید که اجازه نمی‌دهید حقی ضایع شود و گفتید به استان شدن غرب مازندران ورود می‌کنید و دستور تشکیل کارگروه کارشناسی صادر می‌کنید. همان مردم منتظر سفر رییس‌جمهور هستند تا شاهد خبرهای خوش از ایشان باشند.
نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بندر نوشهر یکی از قدیمی‌ترین بنادر شمال با حدود 90 سال سابقه در منطقه ویژه اقتصادی، پرشمارترین از حیث تعداد گردشگران داخلی و خارجی در کشور است که وجود زیرساخت‌های مهمی چون فرودگاه‌ها، ادارات کل، ابرپروژه در حال ساخت تهران شمال از یک سو و حقوق فراوان تضییع شده‌اش در سال‌های اخیر همگان را بر آن داشت تا غرب استان هم‌نوا و همراه خواهان اعلام منطقه آزاد تجاری باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار