کد خبر: ۳۳۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 22 November 2016
به گزارش تابناک یزد،به منظور ارتقای توانمندی و افزایش سطح دانش فنی و مهارتی جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی و امور تعاون و بهره‌مندی مستمر از ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه همكاري مشترك بين سه دستگاه اجرايي مرتبط شامل  اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، سازمان بهزيستي و اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان يزد منعقد شد.
 اين تفاهم‌نامه همكاري با هدف ارتقای توانمندی و افزایش سطح دانش فنی و مهارتی جامعه هدف تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و امور تعاون و بهره‌مندی مستمر از ظرفیت های موجود در جهت ارائه خدمات آموزشی بر اساس استانداردهای آموزشی یکپارچه و منسجم ملی و بین المللی و تاکید بیشتر بر آموزش های عملی و کاربردی، منعقد شده است.

تفاهم‌نامه‌ي مذكور در راستای اجرای بند "د" ماده 108 قانون کار (ايجاد مراكز كارآموزي خاص معلولين) و راهبرد تحقق عدالت اجتماعی از سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، راهبرد توانمند‌سازی مدیریت و منابع انسانی بخش تعاونی و بند 39 برنامه پنجم توسعه و ماده هفت قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و ديگر اسناد بالا دستی از جمله سند توسعه بخش تعاون بين اين سه دستگاه اجرايي منعقد شد.

به دنبال اين رويداد نيز كارگروه اجرايي تفاهم‌نامه سه جانبه منعقد شده با فني و حرفه‌اي و سازمان بهزيستي در محل دفتر مديريت تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي يزد تشكيل جلسه داد.

گفتني است؛ بر اساس ماده سه اين تفاهم‌نامه، كميته تخصصي بازنگري و تدوين استانداردهاي آموزشي با حضور كارشناسان تشكيل و مقرر شد كه كل سرفصل‌هاي آموزشي بخش تعاون در اختيار اداره كل فني و حرفه‌اي قرار گرفته و پس از تطبيق، مواردي كه فاقد كد آموزشي است، احصاء و در كميته تخصصي نسبت به تدوين استانداردهاي آموزشي آن اقدام شود. ضمناً دستورالعمل نحوه صدور مجوز از سوي اداره كل فني و حرفه‌اي نيز ارسال و شركت‌هاي تعاوني آموزشي نسبت به اخذ مجوز مربوطه ترغيب شوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار