مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از بعدازظهر جمعه 28 آبان با نفوذ سامانه سرد و بارشی شرایط برای بارش‌ها از سمت غرب استان مهیا می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 18 November 2016
سید محمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ، اظهار کرد: روز گذشته شاهد افزایش نسبی دما در ارتفاعات مازندران بودیم، به‌ طوری‌ که بیشینه دمای هوا در پل‌سفید به 29، کیاسر 24، کجور 23 و آلاشت 21 درجه سانتی‌گراد و کمینه دما از کجور به چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.
 
وی با بیان اینکه وضعیت افزایش دما به‌دلیل جریانات جنوبی در سطح مازندران ایجاد شد، تصریح کرد: دمای هوای ساری در روز پنج‌شنبه بین حداقل 11 و حداکثر 18 درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.
 
مدیرکل هواشناسی مازندران ادامه داد: پیرو اطلاعیه و اخطاریه این اداره‌کل، از بعدازظهر امروز جمعه 28 آبان با نفوذ سامانه سرد و بارشی شرایط برای بارش‌ها از سمت غرب استان مهیا می‌شود که این بارش‌ها به‌تدریج به مرکز و شرق استان گسترش می‌یابد.
 
این مسؤول با اعلام اینکه بارندگی‌ها همراه با کاهش دما در مازندران تداوم دارد، افزود: بارش‌ها در روزهای ابتدایی هفته در سطح استان ادامه دارد و از اواسط هفته بیشتر در مناطق غربی مازندران خواهد بود.
 
رضوی گفت: در این مدت در مناطق شرقی مازندران از شدت بارش‌ها کاسته شده و بیشتر در مناطق غربی استان تداوم دارد.
 
وی درباره وضعیت دمای هوای مازندران طی این مدت، بیان کرد: از امروز جمعه سامانه سرد و بارشی آسمان استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کاهش دما به‌صورت محسوس است.
 
مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: از روز شنبه به بعد با تقویت و ریزش هوای سرد انتظار داریم بر شدت کاهش دما افزوده شود و این کاهش دما به‌صورت محسوس و قابل ملاحظه است، به‌طوری‌که انتظار داریم از اواسط هفته کمینه دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به حد زیر صفر برسد.
 
این مسؤول با اشاره به اینکه کاهش دما و هوای سرد تا پایان هفته آینده در مازندران ماندگار خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به کاهش دما و سرد شدن هوا بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.
 
رضوی ادامه داد: با توجه به سرمای هوا جاده‌های کوهستانی استان به‌صورت مه‌آلود و کاهش دید و با توجه به ریزش برف با یخ‌زدگی همراه است که احتمال اختلال در تردد وسایل نقلیه وجود دارد.
 
وی یادآور شد: با توجه به تداوم بارش‌ها به‌ویژه در نیمه غربی استان آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های استان دور از انتظار نیست.
 
مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به کاهش محسوس دما کشاورزان در بخش‌های مختلف به‌ویژه زراعی و باغی تمهیدات لازم ا بیندیشند.
 
رضوی در پایان گفت: دریای مازندران از امروز به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و برای فعالیت‌های صید و صیادی مناسب نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار