رالی خاورمیانه شیراز؛مسابقاتی که به اعتراف اکثر قریب به اتفاق حاضران در آن در حد یک مسابقه رسمی و بین المللی برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷ 09 May 2015

اما رالی ۲۰۱۵ در حال و هوای دیگری برگزارشد. اریبهشت ۹۳ رانندگان شرکت کننده در رالی خاورمیانه در حالی از دروازه قرآن شیراز خودروهای خود را استارت زدند که فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری پس از برکناری حمیدرضا مهر علی با سرپرست اداره می‌شد و اداره کل ورزش و جوانان فارس هم پس از استعفای قهر آلود غلامرضا کمانه دچار سردگمی‌های کم نظیری بود.

یک رالی با حذف و انصراف کم سابقه

اما رییس نداشتن فدراسیون وحاشیه دار بودن اداره کل ورزش و جوانان فارس تنها حاشیه‌های این مسابقات در اولین دوره رسمی برگزاری آن نبود.

هنوز مسابقات شروع نشده بود که رئیس کمیته فنی فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی ایران گفت: پس از انجام تست و به دلیل همولوگ نبودن خودرو‌ها سه کشور از حضور در رالی مرک حذف شدند.

رامین وطن دوست همچنین از حذف دو تن از شرکت کنندگان از ایران، یک شرکت کننده از عمان و یک شرکت کننده از قطر از رقابت رالی مرک خبرداد وافزود: این دو نماینده ایران که در مسابقات رالی خاورمیانه شرکت کردند پس از انجام تست فنی به دلیل همولوگ نبودن خودرو‌هایشان که با اتومبیل می‌تسوبیشی به نمایندگی از شرکت یوتاپ بودند از رقابت حذف شدند.

اما تاکید وطن دوست منبی بر اینکه این دو شرکت کننده ایرانی می‌توانند در مسابقات قهرمانی کشور همزمان با رالی مرک شرکت می‌کنند نیز باعث نشد تا اعتراض این دو شرکت کننده فروکش کند.

حذف لاله صدیق و حسن اکبرنژاد

لاله صدیق و حسن اکبرنژاد، دو راننده دیگر ایرانی در در مسابقات رالی قهرمانی کشوربودن که حذفشان از این مسابقات، رالی مرک را هم تحت تاثیر خود قرارداد.

براساس اعلام فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری آگاه نبودن صبوری و اکبرنژاد از قوانین و سوخت گیری کردن آن‌ها در طول مسیر علت حذف این دو راننده سر‌شناس از مسابقات بود. دلیلی که آنهم اعتراض صبوری و اکبرنژاد را به دنبال داشت.

براساس گزارش فدراسیون لاله صدیق به دلیل توقف غیرقانونی ۵ دقیقه‌ای و حسن اکبرنژاد با توقف ۱۰ دقیقه‌ای چند امتیاز منفی از سوی ناظران برای آن‌ها ثبت شد. طبق قوانین مسابقات رالی، هر یک دقیقه توقف و سوخت گیری غیر مجاز در خارج از جایگاه، یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. با این اتفاق مسابقات قهرمانی کشور با ۸ شرکت کننده، یک خانم و هفت راننده مرد ادامه یافت. این در حالی بود که مرحله نخست مسابقات رالی قهرمانی کشور درروزنخست با برتری حسن اکبرنژاد از استان تهران و با سرعت ۳۶. ۸۱ کیلومتر به پایان رسیده بود.

رفتار عجیب با اصحاب رسانه

سوء مدیریت در حوزه اطلاع رسانی و ارتباط بانمایندگان رسانه‌های حاضر در این دوره از مسابقات باعث گردید تا حضورگسترده علاقمندان به این مسابقات باعث اخلال در روند کاری عکاسان خبری شود. از همین رو بود که زمانیکه عکاسان خبری اعلام کردند در چنین شرایطی قادر به پوشش این مسابقات نیستند، صبح پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت دودستگاه خودرودونفر راننده‌های در اختیار آنان قرار گرفت.

شاید برگزار کنندگان این مسابقات هیچگاه گمان نمی‌کردند که این دو راننده عکاسان را در بیابان‌‌ رها می‌کند تا آنان مجبور باشند برای بازگشت به شیراز در بیابان‌های اطراف این شهر سرزنش‌های خار مغیلان را تحمل کنند.

داستان از این قرار بود که بروز مشاجره لفظی بین عکاسان و راننده‌ خودرو‌ها که از رفتن در مسیرهای خاکی برگزاری رالی امتناع می‌کردند، موجب شد که راننده‌ها عکاسان را از خودرو‌ها پیاده کرده و به شیراز برگردند.

این در حالی بود که پیش از این مقرر شده بود حداقل دو خودروی شاسی بلند با ظرفیت ۱۰ عکاس خبری، برای پوشش تصویری این رویداد مهم از سوی دستگاه‌های متولی، تامین شود اما ناهماهنگی‌ها در آخرین ساعات این برنامه‌ریزی را به هم زد.

هرچند سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری جمهوری اسلامی ایران بعد‌ها رسما از عکاسان خبری بابت این اتفاق معذرت خواهی کرد اما زمانیکه برگزاری ناهماهنگ و ضعیف‌تر از سال گذشته این مسابقات را در کنار اتفاقاتی نظیر هجوم سیل جمعیتی که از سوی حامی مالی یکی از شرکت کنندگان برای حضور در ضیافت شام آخر مسابقات کنار گذاشته می‌شود، ضعف‌های این مسابقه مهم در حوزه اجرا نمایان‌تر از گذشته می‌شود. ضعف‌هایی که برگزار کنندگان این دوره از مسابقات می‌بایست برای مرتفع کردن آن‌ها در دورآتی با دیدی دیگربه آن‌ها نگاه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار