کد خبر: ۳۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 09 May 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: همایش روز مازندران در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

احد جاودانی امروز در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب یک‌روز به نام مازندران اختصاص یافت، اظهار کرد: از این فرصت نمایشگاهی برای معرفی مازندران استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مازندرانی‌های مقیم خارج از استان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب با نخبگان، اهل قلم، رسانه‌ها، هنرمندان، مسئولان و دوستداران کتاب از نزدیک آشنا می‌شوند، افزود: روز مازندران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب اقدامی برای حمایت از مازندران در عرصه فرهنگی است.

این مسئول، نمایشگاه کتاب را فرصتی برای پرداختن به موضوع نشر، صنعت چاپ، نویسندگان و کتاب‌های به چاپ رسیده دانست و بیان کرد: با اختصاص یک‌روز به نام مازندران ظرفیت‌های استان معرفی و ضعف‌ها نیز بعد از بررسی، آسیب‌شناسی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: مازندران دارای چاپخانه‌هایی است که می‌تواند پاسخگوی مطالبات صنعت چاپ شمال کشور باشد.

این مسئول با اعلام اینکه معرفی مازندران کمک بزرگی برای ادامه حیات استان و رونق اقتصادی این استان شمالی می‌شود، خاطرنشان کرد: نویسندگان زیادی در خطه شمال داریم اگر با معرفی این نویسندگان آثارشان به چاپ برسد، مورد استقبال قرار می‌گیرند و بسیاری از مشکلات این بخش نیز حل می‌شود.

جاودانی با تأکید براینکه سرانه کتابخوانی در کشور از 7 دقیقه تا 20 دقیقه برآورد شده است، خاطرنشان کرد: سرانه کتابخوانی در کشور نسبت به کشورهای در حال توسعه پایین است.

وی قرار دادن کتاب در سبد خانواده‌ها را اقدامی برای افزایش سرانه مطالعه در استان و کشور برشمرد و تصریح کرد: برپایی همایش در نمایشگاه کتاب کاری نمادین در راستای حوزه نشر و چاپ است تا از تجربیات متخصصان این حوزه استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برپایی همایش مازندرانی‌های مقیم تهران که با همکاری آموزش و پرورش و استانداری مازندران در 20 اردیبهشت‎ماه برگزار می‌شود را اقدامی برای توسعه همه‌‌جانبه استان دانست و اضافه کرد: کار آموزش و پرورش اقدامی پسندیده است.

این مسئول کمترین اثر برگزاری همایش مازندرانی‌های مقیم تهران را دید و بازدید همشهریان و هم‌استانی‌ها در یک فضای صمیمی عنوان کرد و یادآور شد: با هم‌افزایی و وحدت رویه مازندران به جایگاه واقعی خود می‌رسد.

جاودانی مازندرانی‌های خارج از استان را ظرفیت برای بالندگی استان دانست و ادامه داد: ازاین ظرفیت‌ها برای توسعه مازندران باید به‌کار گرفته شود.

وی آموزش و پرورش را دستگاه اجرایی بزرگ و پرمخاطب معرفی کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش با وجود تعداد زیاد معلم و دانش آموز بودجه کافی ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: برگزاری همایش مازندرانی‌های مقیم تهران ظرفیت خوبی برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش است.

این مسئول در پایان گفت: آموزش و پرورش با مشارکت هموطنان می‌تواند کاستی‌ها را جبران و برای رونق فرهنگی گام‌های موثری بردارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار