اعضای تیم ملی کبدی ایران و استان سیستان و بلوچستان که در رقابت های جهانی و کشوری مقام دوم را کسب کردند امروز /سه شنبه/ در شهرستان زهک واقع در شمال این استان تجلیل شدند.
کد خبر: ۳۲۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 16 November 2016
فرماندار زهک در این آیین با تقدیر از ورزشکاران رشته کبدی اظهار داشت: ورزشکاران منطقه سیستان با تمام محدودیت های که داشتند در عرصه جهانی و ملی به خوبی درخشیدند.
جمشید رخشانی نسب خواستگاه کبدی دنیا را منطقه سیستان عنوان کرد و افزود: رشته های کبدی، کشتی، فوتبال و برخی از رشته های ورزشی بدلیل شرایط اقلیمی و زیست محیطی مورد توجه مردم است که باید تمرکز روی این رشته های ورزشی بیش از پیش معطوف شود.
وی گفت: مشکلات و محدودیت های کبدی کاران این منطقه که از جمله ورزشکاران ملی کشور محسوب می شوند را به فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران مطرح و پیگیری می کنم چرا که مشکلات موجود در مسیر پیش روی کبدی قابل قبول نیست.
فرماندار زهک با بیان اینکه افزون بر 500 ورزشکار در شهرستان زهک کبدی را به صورت حرفه ای ادامه می دهند خواستار استقرار امکانات و افزایش اعتبارات در این زمینه شد.
وی تاکید کرد: برخی از کشورها سالیانه برای هر ورزشکار 300 میلیون دلار هزینه می کنند که همین حمایت ها و تمرکز در ورزش قهرمانی جایگاه آنها را برتر کرده است که امیدواریم این نوع نگاهها و حمایت ها در ایران نیز انجام شود تا جوانان مستعد و توانمند بتوانند در سطح جهانی به خوبی بدرخشند.
رئیس اداره ورزش و جوانان زهک نیز در این مراسم گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت همایش پیاده روی خانوادگی، 12 جشنواره بازیهای بومی و محلی، چهار دوره مسابقات ورزشی کارکنان دولت و رقابت های کبدی، فوتسال، فوتبال و سایر رشته های ورزشی برگزار شده است.
جمشید شیخی افزود: شهرستان زهک در سال جاری به عنوان دومین شهرستان استان در بخش ورزش های همگانی انتخاب شده است.
وی اظهار داشت: 25 رشته ورزشی در ورزش های همگانی منظور شده که ایجاد انگیزه، بستر سازی و تامین امکانات از جمله عوامل توسعه این رشته هاست.
اعضای تیم ملی کبدی ایران، مربی این تیم و اعضای تیم کبدی سیستان وبلوچستان و مربی آن که در رقابت های جهانی مقام دوم و در مسابقات کشوری نیز مقام دوم را کسب کرده اند امروز /سه شنبه/ با حضور اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان در زهک تجلیل شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار