سرپرست شهرداری شهر ضیاءآباد از توابع شهرستان تاکستان گفت: 640 هکتار از زمین های مربوط به شهرداری این شهر پس از 26 سال بازپس گرفته شد.
کد خبر: ۳۲۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 14 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، حسین لشگری روز دوشنبه در نشست خبری خود که با حضور اعضای شورای این شهر برگزار شد، افزود: احیای حقوق بیت المال همواره از مسائل مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی و به خصوص این شهرداری بوده است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ضیاءآباد در سال 69 زمینی را به مساحت 640 هکتار خریداری کرده بود، ادامه داد: پس از فوت صاحب اولیه زمین و به لحاظ قدرت محلی وارثان متوفی در منطقه، شهرداری موفق به تصاحب کامل زمین یاد شده نشده بود.
لشگری ادامه داد: در سال 93 شهرداری ضیاءآباد پس از رایزنی های ناموفق خود در تصاحب کامل زمین از وارثان فروشنده آن که حاضر به تنظیم سند نمی شدند، به طرح شکایت در دستگاه قضائی استان اقدام کرد.
سرپرست شهرداری ضیاءآباد اضافه کرد: واحد حقوقی و املاک شهرداری این شهر پس از مدت ها تلاش و پیگیری و معاضدت دستگاه قضایی توانست طی 3 ماه گذشته فرآیند بازپس گیری زمین یاد شده را به پایان رسانده و کار انتقال سند به نام شهرداری را انجام دهد.
به گفته وی، پلاک های بازپس گرفته شده که از حقوق بیت المال به شمار رفته تا حدودی جزء پلاک های شهری و به اندازه محدودی نیز از پلاک های کشاورزی به حساب می آید.
لشگری یادآور شد: پرونده یاد شده یکی از پرونده های قدیمی در دادگستری استان قزوین بوده است.
شهر ضیاء آباد با 9 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان تاکستان است و در 62 کیلومتری غرب استان قزوین قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار