پديده تک فرزندي و افزايش سن ازدواج باعث مي شود تا سال 1404 شاهد پيرشدن بيشتر جمعيت اين استان باشيم.
کد خبر: ۳۲۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 12 November 2016
آريادفترمازندران درنور،عليرضا يونسي در نشست شوراي اداري شهرستان نور افزود : با وضعيت موجود و ادامه اين روند به يقين مازندران در سال هاي آتي جزو استان هاي پيرکشور محسوب مي شود که بايد براي پيشگيري از اين معضل چاره انديشي شود.   
وي همچنين با ابراز نگراني از بروز آسيب هاي اجتماعي به ويژه پديده طلاق در اين استان اظهارداشت : امروز متوسط طلاق در کشور حدود 2.5 درهزار است درحالي که اين رقم در مازندران حدود 2.8 در هزاراست.
وي تصريح کرد : با اينکه اقدامات خوبي در سال جاري براي پيشگيري از اين آسيب اجتماعي صورت گرفته است ولي در برخي از شهرستان ها شاهد رشد طلاق هستيم که بسيار نگران کننده است      .
معاون استاندار مازندران در ادامه به بخشي از دستاوردهاي دولت از جمله برجام اشاره کرد و گفت : برجام در حقيقت يک جنگ بود چرا که بسياري از کشورها استعمارگر خواستند با بهره گيري از همه ظرفيت ها نظام اسلامي را از پاي درآورند .   
   
يونسي افزود : با همه تهديد هاي فلج کننده و ظالمانه عليه نظام اسلامي منتهي تيم خستگي ناپذير هسته اي با تبيين همه مولفه هاي قانوني که مورد پذيرش همه مسئولان نظام قرار دارد ، توانستند به دنيا بفهمانند که ما دنبال بمب هسته اي نيستيم.
وي همچنين گفت : اين دولت اگرچه در حوزه بهبود فضاي کسب و کار و رونق اقتصادي گام هاي استواري برداشته است ولي اين استان با مشکلاتي مانند معضل بيکاري جوانان مواجه است.     
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران گفت : امروز از مهم ترين علت هاي بروز پديده بيکاري درمازندران قدمت زياد و فرسودگي تجهيزات واحدهاي توليدي موجود دراين استان است.        
وي افزود : اگرچه دولت حدود 16 هزار ميليارد تومان اعتبار در قالب تسهيلات براي احياي واحدهاي توليدي در کشور درنظرگرفته و مازندران رتبه خوبي نيز دراين حوزه دارد اما بايد براي رفع ريشه اي معضل بيکاري برنامه ريزي کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار