با نماز جمعه شهرستان های مازندران:
همزمان با سراسر کشور ،امروز نماز جمعه در تمامی شهرستان های مازندران با حضور پرشور مردم ولایی و همیشه در صحنه مازندران برگزار شد
کد خبر: ۳۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 08 May 2015
امام جمعه ساری با بیان اینکه ما اهل منطق و مذاکره هستیم اما معامله نمی‌کنیم، گفت: ما تهدید و تسلیم را نمی‌پذیریم اما گفت‌وگو و حرف منطقی را می‌پذیریم.
به گزارش تابناک آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم گفت: غربی‌ها با ایجاد فضای مجازی می‌خواهند این زندگی محکم گذشته اسلامی دینی و اجتماعی و ایرانی ما را مخدوش کنند و ازدواج در جوامع اسلامی هم مانند جوامع غرب شود.

وی افزود: به اینکه دنیا این ملت را 36 سال امتحان کرده است، اضافه کرد: آزموده را دوباره آزمودن خطا است، نتوانستند خواسته‌های خود را به ما تحمیل کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مقام معظم رهبری درباره مذاکرات فرمودند که مذاکرات زیر شبح تهدید را نمی‌پذیریم، تصریح کرد: ملت زیر بار تحقیر، فشار و زور نمی‌روند.

وی افزود: در 700 پایگاه نماز جمعه سراسر کشور، نمازگزاران با حمایت از مردم یمن، از عاملان جنایت در این کشور اعلام انزجار می‌کنند.

امام جمعه ساری سالروز تحریم تنباکو را سرفصل مبارزه با استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: دشمنان بارها برای ضربه وارد کردن به جمهوری اسلامی اقدام کرده و ناموفق بوده‌اند.

امام جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه مردم یمن 40 روز است در آتش تجاوز هوایی و زمینی عربستان می‌سوزند، بیان داشت: شورای امنیت و سازمان امنیت که خاک مرده بر سر خود ریخته‌اند، در مقابل این جنایت کلمه‌ای سخن نگفتند.

آیت‌الله طبرسی با طرح این سئوال که شعارهای دهن پرکن جوامع بین‌المللی درباره حقوق بشر چه شده است؟ افزود: در مقابل نسل‌کشی عربستان در یمن، صدایی شنیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر خط‌ مشی جهانی دارد و همه دنیا می‌دانند، بیان کرد: روزی که مردم در اثر سیل، زلزله، جنگ و آواره شدند این فرشتگان نجات حضور پیدا کرده و امدادرسانی می‌کنند.

امام جمعه شهرستان ساری با اشاره به اینکه هلال احمر برای حضور در یمن نیاز به مجوز ندارد، گفت: با این وجود نمی‌گذارند هلال احمر به این کشور، غذا و دارو برساند و این جاهلیت قرن بیستم و جاهلیت مدرن، بدتر از جاهلیت در ابتدای اسلام ادامه دارد.

آیت‌الله طبرسی با بیان چرایی سفر سران کشورهای اروپایی به عربستان، تصریح کرد: این کشورها برای دست مریزاد و خسته نباشید به عربستان، در کودک‌کشی و نسل‌کشی، به این کشور سفر کرده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اعلام پشتیبانی و همدردی با ملت مظلوم یمن و همه ملت‌های مظلوم و با بیان اینکه از آمریکا، رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی و آل‌سعود اعلام انزجار می‌کنیم، گفت: ما رهرو امام علی (ع) هستیم و در مقابل ظلم سکوت نمی‌کنیم.

امام‌ جمعه شهرستان چالوس با اشاره به اینکه نباید به‌ هر قیمتی به توافق تن در دهیم، گفت: امروز دنیا به حقانیت و عقلانیت ملت ایران پی برده است.
حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری در خطبه‌های این‌ هفته نماز‌ جمعه شهرستان چالوس با تاکید بر تقویت تولید داخلی و تولیدکنندگان، اظهار کرد: دستگاه‌های حکومتی و مصرف‌کنندگان باید تا جایی که امکان دارد از مصرف کالاهای خارجی بپرهیزند تا کارخانه‌ها، شرکت‌ها و مراکز کشاورزی بتوانند محصولات خود را به‌ فروش برسانند.
وی نظارت بر واردات را وظیفه قطعی دستگاه‌های حکومتی خواند و افزود: در برخی از موارد دستگاه‌های نظارتی کشور ما به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند و نرخ اجناس و کالاها نیز مورد نظارت و دقت قرار نمی‌گیرد.

راشدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران و معلمان، خاطر‌نشان کرد: در راستای تحقق فرمایشات ایشان رفع مشکلات اقتصادی تنها در سایه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی از سوی عموم مردم امکان‌پذیر است.

وی مقابله با فساد اقتصادی، اداری و ... را از دیگر وظایف دستگاه‌های حکومتی و نظارتی برشمرد و تاکید کرد: باید به‌ صورت جدی با مسائلی مانند فساد، رانت‌خواری، بی‌حجابی و فساد اخلاقی و ... مبارزه کرد و با اراده جدی و اقدام عملی برای رفع این مشکلات گام برداشت.

امام‌ جمعه شهرستان چالوس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای، بیان کرد: با وجود اینکه در روزهای پایانی مذاکرات و در حال نوشتن توافق‌نامه هستیم اما باز شاهد گردن‌کلفتی آمریکایی‌ها و تکرار حرف‌های قبلی و تهدید آنها علیه ملت بزرگ ایران هستیم که این رفتار تهدید و تحقیر‌آمیز هرگز پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: انتظار ما از تیم مذاکره‌کننده این است که در صورتی‌ که احساس تحمیل و تحقیر می‌کنند دست از مذاکره بکشند و عزت و سربلندی ملت ایران را حفظ کنند.

راشدی با تاکید بر اینکه نباید به‌ هر قیمتی به توافق تن در دهیم، افزود: امروز دنیا به حقانیت و عقلانیت ملت ایران پی برده است و آمریکا و غربی‌ها بیشتر از ایران به مذاکره و توافق نیاز دارند.

وی در پایان گفت: ملت ایران همچنان که در سایه شدیدترین تحریم‌ها بیشترین پیشرفت‌ها را در زمینه صنایع نظامی، فناوری هسته‌ای، صنایع دانش‌بنیان و اقتصادی به‌دست آورده است در صورت اصرار غربی‌ها بر تهدید و فشار با بی‌اعتنایی به آنها نیز به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه داده و به قله‌های پیشرفت می‌رسد.

امام جمعه میاندورود با قطعی دانستن شکست عربستان در یمن گفت: مردم عربستان از حمله به یمن خسته شده‎اند.
حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در خطبه‎های این هفته نماز جمعه میاندورود با اشاره به روز جهانی صلیب‌ سرخ فعالان این جمعیت را زحمت‌کشان بی‎طرف و بی‎غرض و مستقل در سطح جهان دانست و وظیفه آنان را منحصرا کمک‎های بشردوستانه در مواقع اعلام نیاز انسان‎های جهان دانست.

وی افزود: این سازمان فارغ از مسائل سیاسی حاکم بر کشورها برای کمک و کاهش آلام انسانی انجام وظیفه می‎کند و از سال 1919 پس از جنگ جهانی اول کار خود را آغاز کرده ‎است و الان بیش از 183 کشور عضو این سازمان هستند که بزرگ‌ترین سازمان بشردوستانه جهان است.

خطیب جمعه شهرستان میاندورود اظهار کرد: جمعیت‌ هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران خدمات خوبی را در داخل کشور انجام داده و این خدمات در حال انجام است که شامل امداد جاده‎ای تا یاری‎رسانی به حوادث غیرمترقبه مانند سیل و طوفان و زلزله است، این نیرو را هر روز در کنار جاده‎ها و در کنار پلیس می‎بینیم و جمعیت هلال‌احمر در خارج از کشور نیز خوب عمل کرده و در بدترین شرایط حضور پیدا کرده است.

این مسئول به ماجرای کمک دارویی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن اشاره کرد و افزود: باید از این خلبان شجاع و وظیفه‎شناس برای حفظ حیثیت نظام اسلامی در مقابل تهدیدهای دشمن قدردانی کرد زیرا با وجود حمله و تهدید به راحتی از مسئولیت خود عبور نکرد و حاضر شد با پذیرش این خطرات انجام وظیفه کند.

رسولی گفت: غربی‎ها همیشه دروغ می‌گویند و آنچه که ما تا به حال از غربی‏‌ها دیده‎ایم غیر از دروغ چیز دیگری نبوده است و نه تنها کمک‎های بشردوستانه نمی‎کنند بلکه جلوی کمک‎های بشردوستانه را می‎گیرند و حاکمان آل‌سعود به دستور اربابان خود به ویژه آمریکا این کار را کرده‎اند و واقعا جای تاسف دارد که جمعیتی که عنوان آن بشردوستانه است و مرز ندارد و بی‎طرف و بی‎غرض است با این مقابله آل‌سعود و آمریکا مواجه می‌شود.

وی با اشاره به جنگ یمن اظهار کرد: ما مطمئن هستیم که شکست سعودی‎ها قطعی است زیرا با توجه به حملات گسترده سعودی‎ها از آسمان به مردم یمن هنوز هم یک موفقیت نسبی به دست نیاورده‎اند هرچند ممکن است یک گوشه‎ای از این کشور را گرفته باشند اما با وجود حمایت‎هایی که از آنان در حمله به مردم یمن شد و حجم وسیع حملات به این کشور عربستان هنوز هم به یک موفقیت نسبی دست پیدا نکرده است.

امام جمعه میاندورود گفت: دنیای غرب پشتیبانی سیاسی و نظامی گسترده‎ای را از آل‌سعود کرد تا به یمن حمله کند و این حمایت‎ها همچنان ادامه دارد ولی در داخل عربستان بسیاری از مردم و حتی مسئولان سعودی و سیاست‌مداران از این جنگ خسته شده‎اند زیرا سلاح و پشتیبانی غربی‎ها که پر از نیرنگ و دروغ است عامل پیروزی نیست به همین دلیل امروز در داخل کشور عربستان این تفرقه بر ضد جنگ یمن ایجاد شده است و آنها از این جنگ خسته شده‌اند.

وی بیان داشت: غرب با تمام توان در حال حمایت از تجاوز به یمن است، البته در پشت این حمایت‎های خود وانمود می‎کند که برای توقف جنگ تلاش می‎کند که این یک نیرنگ و حیله است و همه این فریب را می‎دانند.

امام جمعه میاندورود یادآور شد: آمریکا و اسرائیل از بازیگران جنگ یمن هستند و آل‎سعود بازیچه دست آنها شده است که به نام اسلام ولی به کام دنیای غرب و اسرائیل به مردم یمن که از هم‌کیشان خود آنها هستند حمله می‎کنند و در حالی که وضعیت انسانی در یمن بسیار وخیم است بسیاری از رسانه‎های غرب لب به سکوت بسته‎اند و حقایق را منتشر نمی‎کنند و بسیاری از دولت‎ها که می‎توانند این حمله را محکوم کنند این اقدام را انجام نداده‎اند.

وی اظهار کرد: امروز مردم یمن دارو و درمان و تجهیزات پزشکی ندارند و کشتی‎های امدادرسانی و هواپیماها آماده کمک هستند ولی اجازه ورود می‎خواهند و بیش از 10 هزار کشته و زخمی از این جنگ برجای مانده و بیش از هشت هزار منزل مسکونی ویران شده است اما این حمله همچنان ادامه دارد و حال از سازمان‎های حقوق بشر که ادعای بی‎طرفی دارند باید پرسید که آیا این مردم را جزء انسان به شمار می‎آورند که مظلومانه زیر بمباران و حملات استکبار جهانی از دست می‎روند.

خطیب جمعه شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود با اشاره به سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی اظهار کرد: اگر به تحولات دو قرن گذشته نگاهی بیندازیم متوجه می‎شویم که نقش علما در بزرگ‌ترین تحولات و حرکت‎های اصلاحی برجسته بوده است و آنچه که این حرکت‎ها را تبدیل به نهضت عمومی و مردمی کرده حضور پررنگ علما و روحانیون در صف اول بوده است.

رسولی بیان کرد: در ماجرای قیام تنباکو یک سطر نوشته میرزای شیرازی کمپانی انگلیسی را از ایران برچید و سلطه آنها را از کشور و منابع ما قطع کرد، این حضور علما و رهبران دینی بسیار برجسته بود و در انقلاب اسلامی نیز حضور علما و روحانیون خصوصا امام راحل در صف اول انقلاب بوده که بنیان‌گذار این نهضت و انقلاب بوده است.

وی در پایان گفت: مردم همه دیدند که علما و روحانیون برای پیروزی انقلاب چه زحماتی را کشیدند و امروز نیز اگر این هوشیاری و تیز‎‌بینی امام راحل و مقام معظم رهبری را نداشتیم قطعا این انقلاب شکست می‎خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار