در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی در زمینه تولید گل و گیاه و ماهیان زینتی؛
تابناک: نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان محلات در زمینه تولید گل و گیاه و ماهیان زینتی پیرامون فعالیت های مرکز رشد دانشگاه پیام نور مرکز محلات و چگونگی احداث گلخانه صنعتی، در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ 06 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حامد سروش، سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز محلات، نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان محلات در زمینه تولید گل و گیاه و ماهیان زینتی پیرامون فعالیت های مرکز رشد و چگونگی احداث گلخانه صنعتی گفت: مرکز رشد در مرکز محلات شکل گرفته و امکانات و فضای مناسبی برای آن در نظر گرفته شده که باید به صورت بهینه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز محلات تصریح کرد: مرکز رشد دانشگاه پیام نور مرکز محلات به دنبال جذب نظرات و پیشنهادات صاحب نظران و فعالان اقتصادی شهرستان است تا بتواند بهترین سرمایه گذاری را انجام داده و مسیر مناسبی برای تولید و بهره وری ترسیم کند.

مهدی وجگانی، مسئول واحد زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان محلات در این نشست گفت:  کنسرسیوم صادراتی گل در شهرستان محلات شکل گرفته تا تولیدکنندگان مطرح شهر بتوانند تولیدات خود را به سمت صادرات در بازارهای جهانی معطوف کنند.

وی افزود: در برخی از گونه های گل های زینتی مانند لیلیوم امکان صادرات وجود دارد و می توان با قرارداد با کنسرسیوم صادراتی و شرکت تعاونی گل و گیاه به سمت تولیدات صادراتی پیش رفت.

وجگانی خاطرنشان کرد: برخی گونه های گیاهان زینتی که به کشور وارد می شود به سادگی با قیمت کمتر در داخل کشور قابل انتشار است و تولیدکنندگان می توانند با ورود به این عرصه علاوه بر تامین نیاز داخل ، سودآوری خوبی ایجاد کنند.

مهدی شاهرخی، پرورش دهنده و صادرکننده ماهیان زینتی و عضو هیئت مدیره شرکت آبزی پروری شهرستان محلات نیز در این نشست اظهار داشت: پرورش ماهیان زینتی منجر به استفاده بهینه از آب می شود و بهره برداری از منابع را افزایش می دهد.

وی افزود: کاری که می خواهد در مرکز رشد دانشگاه پیام نور مرکز محلات و بر پایه احداث گلخانه صنعتی صورت پذیرد باید یک کار خاص باشد تا بتواند بهره وری مناسبی ایجاد کرده و درآمدزایی خوبی ایجاد کند.

در این نشست سایر شرکت کنندگان پیشنهادات خود را در خصوص احداث گلخانه صنعتی در مرکز محلات مطرح کرده و نسبت به فعالیت های مرکز رشد دانشگاه پیام نور مرکز محلات ابراز امیدواری کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار