کد خبر: ۳۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 07 May 2015
قائم مقام وزير بهداشت در امور مشارکتهای اجتماعی گفت: کشور با کمبود ۱۰۰ هزار تخت بيمارستانی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدهادی ایازی، عصر پنج شنبه در همایش تجلیل از خیرین سلامت در سالن اجتماعات بهداشت و درمان بهشهر افزود: برای اختصاص این تخت ها به بیمارستانهای مختلف کشور نیازمند ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی اظهار کرد: موضوع سلامت در ادوار گذشته مورد توجه دستگاههای دولتی و از اولویت دولت نبوده است و در دولت جدید توجه فراوانی به امر درمان و سلامت جامعه شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای اجتماعی گفت: طی سالهای گذشته بخش اعظمی از هزینه درمان بر عهده مردم بود و به نوعی مردم ما علاوه بر دردناشی از درمان با هزینه های پرداختی در حوزه بهداشت و درمان نیز مواجه بودند که مشکلات مختلف و عدیده ای را برای مردم به دنبال داشته است.

ایازی ادامه داد: بسیاری از مردم برای اینکه پولی برای پرداخت نداشتند به مراکز درمانی مراجعه نمی کردند اما با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، براساس آمار اعلام شده اکنون درصد قابل توجهی از مردمی که به مراکز و بیمارستانهای دولتی مراجعه می کنند تحت پوشش بنیادهای حمایتی هستند که بیماری داشتند اما چون پول نداشتند مراجعه نمی کردند.

وی افزود: مراکز درمانی در حال ساخت کشور برای کامل شدن نیازمند ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه هستند که اگر در هر سال هزار میلیارد تومان به این مراکز اختصاص یابد این مراکز ۲۵ سال آینده با قیمت روز زمان حال، به بهره برداری می رسند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای اجتماعی با بیان اینکه بهداشت و درمان، بدون اتکا به مردم قادر نیست  مشکلات خود را حل و فصل کند، گفت: خیرین کمک کار ما درحوزه سلامت هستند و بهداشت و درمان در هر زمانی نیازمند توجه و کمک خیرین سلامت در حوزه های مختلف برای کسب موفقیت های بیشتر و ارائه خدمات بهتر به مردم است.

امام جمعه بهشهر نیز در سخنانی با تاکید بر حفظ سلامت مردم در جامعه و توجه روزافزون مسئولان به این مهم اظهار داشت: شهرستان بهشهر دارای جایگاه ویژه ای است و ظرفیتهای فراوان دارد اما دارای بسیاری از مشکلات در حوزه های مختلف نیز هست که باید این ظرفیتها شناخته و در جهت رفع مشکلات مردم چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام عربعلی جباری افزود: سلامت جسم و روان ارتباط تنگاتنگی با هم دارند که باید با شناخت و توجه به این مسئله در جهت رفع مشکلات گام برداریم و خدمات رسانی شایسته به مردم ارائه کنیم.

بیشترین هزینه سلامت مردم در بخش خدمات سرپایی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیشترین هزینه سلامت مردم در بخش خدمات سرپایی است.

قاسم جان بابایی افزود: ۹۰ درصد مردم خدمات سرپایی از مراکز بهداشت و درمان می خواهند و تنها ۱۰ درصد مردم برای بستری شدن به بیمارستانها مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه راه اندازی کلینیک های ویژه و تخصصی و فوق تخصصی در شهرستانهای مختلف مازندران از جمله برنامه ها و سیاست های اجرایی ما در سال جدید است اظهار داشت: براساس این برنامه که در کل کشور اجرایی می شود مازندران کلینیک ویژه زنجیره ای طوبی را در دستور کار خود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در دو ماه آینده اولین کلینک تخصصی زنجیره ای طوبی در یکی از شهرهای مازندران شروع بکار می کند و دومین کلینیک تخصصی زنجیره ای طوبی نیز امروز در شهرستان بهشهر با اهدای زمین توسط یک خیر به ارزش دو میلیارد تومان  کلنگ زنی شد.

جان بابایی همچنین گفت: ۸۵ درصد مرگ و میر کشور ما بر اثر بیماری های غیرواگیر است که ۵۰ درصد این بیماری ها قابل درمان هستند که امیدواریم با ورود خیرین به حوزه سلامت و افزایش سرانه فضای درمانی و بهداشتی در شهر و روستا، و ارائه امکانات و تجهیزات توسط بهداشت و درمان، شاهد گسترش بهداشت و درمان در جامعه باشیم.

وی افزود: عقب ماندگی های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان در سالهای گذشته داشتیم که در دولت جدید، سلامت در اولویت قرار گرفت و قدم های مثبتی در این حوزه برداشته شد که استمرار آن نیازمند همراهی و کمک مردم و خیرین در حوزه بهداشت، درمان و سلامت است.

کمک بیش از ۷۳میلیارد ریالی خیرین سلامت بهشهر به فضای بهداشت و درمان

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه  در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کمک بیش از ۷۳میلیارد ریالی خیرین سلامت بهشهر به فضای بهداشت و درمان این شهرستان در طول سال گذشته تا کنون اظهار داشت: این مسئله بیانگر اهتمام ویژه مردم به حوزه بهداشت و درمان و رفع مشکلات این حوزه است.

احمدعلی مقیمی با اشاره به ساخت و ساز مناسب در خانه های بهداشت استان مازندران افزود: سال گذشته شاهد ساخت و ساز خانه های بهداشت در سراسر استان بودیم و اکنون نیز برای ساخت و ساز مراکز درمانی در مازندران نیازمند ۳۰ هزارمتر مربع زمین و ساخت مراکز با ۳۰ میلیارد تومان هزینه هستیم.

وی گفت: ما آمادگی داریم که درصورت آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در امر خداپسندانه ساخت مراکز درمانی وارد شده و ۵۰ درصد هزینه ها را تقبل کنیم و ۵۰ درصد مابقی نیز با حوزه بهداشت و درمان باشد تا برای افزایش سلامت مردم گام های بلندتری برداشته شود.

در این مراسم دو مرکز بهداشتی و درمانی در خلیل شهر بهشهر نیز کلنگ زنی شد تا در دهه فجر با اختصاص بودجه های لازم به بهره برداری برسد.

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار