معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : آموزش و ترویج در توسعه کشت محصولات پاییزه بویژه غلات نقش اساسی دارد بنابراین باید به این دو امر مهم توجه ویژه شود.
کد خبر: ۳۲۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 03 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، محمود محمودی صبح پنجشنبه در جلسه کشت محصولات پاییزه که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه و مدیران ستادی در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۶۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت کلزا رفته که باید این میزان سطح زیر کشت با انجام عملیات به زراعی، علف های هرز، آبیاری، آفات و کوددهی حفظ شود تا با برداشت کلزا تولیدی و برنامه ابلاغی محقق شود.

وی افزود: در بذر کارهای یارانه دار، چون دولت یارانه آن را پرداخت  می کند بنابراین اگر مشکلات فنی در بذر کارها وجوددارد باید به سرعت گزارش داده شود تا با شرکت سازنده و مجری طرح مکاتبه و رفع مشکل شود.

محمودی بر لزوم حضور بموقع و مداوم کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها در مزارع کشاورزی و ارائه توصیه های لازم برای کشت محصولات به کشاورزان تاکید کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اگر مزرعه ای در کشت محصول خود با مشکل مواجه شده نباید حذف شودو با بازدید کارشناسان فنی مدیریت ها و ستاد  مشکل در مزرعه حذف شود.

محمودی یادآور شد: خرید آفتابگردان که توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی انجام می شودباید  در حمل آفتابگردان خریداری شده تسریع شود.

وی از مدیران شهرستانها خواست: تا مانده بذور کشت نشده  غلات در شهرستانها که امکان جذب آن در شهرستان مربوطه فراهم نیست  به ستاد اعلام تا به شهرستانها و استانهای دیگر ارسال شود.

در این جلسه مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها گزارشی از روند کشت غلات پاییزه خود را ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار