معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران گفت: 17 هزار و 805 نفر در مازندران بی‌سواد هستند که از این تعداد 11 هزار و 344 نفر روستایی و 6 هزار و 461 نفر شهری هستند.
کد خبر: ۳۲۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 30 October 2016
 داود تقی‌نیا در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه بی‌سواد مطلق به افرادی می‌گویند که مدرک سوم ابتدایی را ندارند، اظهار کرد: پنج سال اخیر 35 هزار و 76 نفر باسواد شدند.
 
وی با اشاره به اینکه 23 هزار و 698 نفر در راستی‌آزمایی از گروه بی‌سوادان خارج شدند، گفت: گروه سنی مخاطبان ما 10 تا 49 سال هستند جنس آموزش ما از آموزش رسمی متفاوت است.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در حال حاضر 17 هزار و 805 نفر در مازندران بی‌سواد است که از این تعداد 11 هزار و 344 نفر روستایی و 6 هزار و 461 نفر شهری هستند.
 
وی با بیان اینکه اغلب بی‌سوادان مازندرانی را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: مخاطبان بی‌سواد ما افراد بزرگسالی هستند که از قشر آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه امسال 10 هزار بی‌سواد مازندرانی باید باسواد شوند، ادامه داد: تاکنون 2 هزار و 297 نفر زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتند و این فرصت سوادآموزی تا دی ماه امسال تعیین شد.
 
استاندار مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: بی‌سوادی باید از مازندران برچیده شود.
 
ربیع فلاح‌جلودار با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در ریشه‌کنی بی‌سوادی باید کمک حال آموزش و پرورش باشند، افزود: بسیج و تشکل‌های مردم نهاد در ریشه‌کنی بی‌سوادی ظرفیت خوبی برای حمایت به آموزش و پرورش هستند.
 
استاندار مازندران، آموزش از راه دور را از سری فعالیت‌های آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشورهای پیشرفته دانست و گفت: با وجود ابزارهای نوین رسانه‌ای می‌توان از طریق آموزش از راه دور بی‌سوادی را ریشه‌کن کرد.
 
این مسؤول با اشاره به اینکه سرشماری اینترنتی تجربه خوبی برای مازندرانی‌ها بود، افزود: این اقدام مازندرانی‌ها نشان داد همیشه در عرصه‌های ملی و همگانی پای کار هستند.
 
فلاح‌جلودار با تاکید براینکه شوراها، دهیاری‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و ... باید در شناسایی افراد بی‌سواد اقدام کنند، تصریح کرد: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی باید اقدام جهادی صورت گیرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز، گفت: بیش از 166 مدرسه در پایان شهریور ماه در طوفان اخیر آسیب دیدند، اظهار کرد: امسال با اعتبار 500 میلیون تومانی محدودیت اعتباری داریم اما در شروع سال تحصیلی دچار چالش فضای آموزشی نشدیم.
 
سیدذعلی قاسمی افزود: سازماندهی نیروهای فرهنگی از مهم‌ترین موضوعات در سال تحصیلی جدید بود که با 300 انحراف رتبه دوم را در صدور ابلاغ نیروها در سطح کشور کسب کردیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مقرر شد امسال 54 پاکت شیر به ازای هر دانش‌آموز در طول سال تحصیلی توزیع شود، اضافه کرد: پارسال 70 مرحله شیر در مدارس مازندران توزیع شد و از بابت هزینه شیر مدارس 4 میلیارد تومان به شرکت‌های طرف قرارداد بدهکاریم.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران نیز، گفت: به کمی و کیفی آموزش و پوشش دوره پیش‌دبستانی توجه شد.
 
سید عیسی میرشفیعی با اشاره به اینکه مازندران در پوشش تحصیلی 6 ساله‌ها با 99/99 درصد از استاندارد کشوری پیش‌تر است، ادامه داد: پوشش تحصیلی در 6 ساله‌های کشور 99.8 درصد است.
 
وی بیان کرد: مازندران در پوشش دوره ابتدایی 99.8 درصد توانسته رتبه برتر کشوری را کسب کند.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مهم‌ترین چالش‌های ما کودکان بازمانده از تحصیل است، تصریح کرد: اعتیاد والدین، کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست و بدون شناسنامه بودن آنان برای آموزش و پرورش مازندران هزینه‌بر و زمان‌بر است.
 
میرشفیعی، افزود: 520 هزار دانش‌آموز داریم که در بیش از 4 هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار