معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این استان به لحاظ موقعیت مرزی بودن همواره در معرض قاچاق کالا است، گفت: 5 هزار تن برنج قاچاق آلوده به فلزات سنگین و آلودگی میکروبی در استان کشف شده است.
کد خبر: ۳۰۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 09 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امید عبدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تاکید بر استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی، اظهار داشت: کالای ایرانی برچسب اصالت دارد یعنی سلامت کالا تضمین شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه 60 درصد مواد آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، بیان کرد: برای صحت و سلامت کالای قاچاق تضمینی وجود ندارد.

وی قاچاق کالای سلامت محور را تهدید بزرگ برای کشور و استان دانست و گفت: بسیاری باشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها و عطاری‌ها اقدام به فروش اقلام آرایشی و بهداشتی می‌‌کنند که این موضوع خود جرم محسوب می‌شود، چرا که در آرایشگاه‌ها دیده شده که مواد مخدر شیشه به‌جای داروی لاغری به فروش رفته است.

 عبدی با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا «اصلاح الگوی تغذیه و کشاورزی خرد»، ادامه داد: باید به سمت الگوی اصلاح تغذیه حرکت کرد در حال حاضر 40 درصد ضایعات غذایی از کشور ایران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان بیشتر فست‌فود مصرف می‌کنند، خاطرنشان کرد: از مصرف غلات فاصله گرفته‌ایم با توجه به اینکه 70 درصد بیماری‌ها ناشی از تغذیه نامناسب است.

*42 درصد نانوایی‌های کرمانشاه بیش از حد مجاز نمک و جوش‌شیرین استفاده می‌کنند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه 42 درصد نانوایی‌های استان کرمانشاه بیش از حد مجاز از نمک و جوش‌شیرین در تهیه نان استفاده می‌کنند، گفت: باید مسائل بهداشتی در مکان‌های که با سلامت مردم در ارتباط است حتما رعایت شود.

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ موقعیتی مرزی بودن همواره در معرض قاچاق کالا است که باید شهروندان خود به این مهم توجه کنند.

وی از کشف 5 هزار تن برنج قاچاق آلوده به فلزات سنگین و  آلودگی میکروبی  در استان خبر داد و گفت: بزودی این محموله کشف شده امحا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار