رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی باید در اولویت باشند و از تصرفات دوباره اراضی ملی خلع ید شده، جلوگیری شود که مراقبت مستمر و مداوم از اراضی ملی استان وظیفه همگانی مردم و دستگاه های متولی است.
کد خبر: ۳۰۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 08 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در مراسم معارفه نخستین فرمانده حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، خاطرنشان کرد: افزایش تغییر کاربری، تصرف غیر قانونی زمین های دولتی و عمومی و ملی در چند دهه اخیر علیرغم وجود برخی قوانین و مقررات و مجازاتهای اعمال شده به یکی از معضلات اجتماعی کشور تبدیل شده است.

 وی با بیان اینکه ادارات مربوطه از واگذاری امتیازات آب، برق، تلفن و گاز به اراضی تصرفی جدا” خودداری کنند، افزود: متأسفانه استفاده غیر مجاز از انشعابات و همچنین اعطای خارج از ضوابط خدمات شهری به این اراضی باعث شده بود تا افراد اقدام به تصرفات بیشتری نمایند که با صدور دستورات قضایی از این اقدامات جلوگیری شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری بر ضرورت حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی و برخورد قاطع دستگاه قضایی با متصرفین اراضی ملی تأکید و بیان کرد: دستگاه قضایی استان ضمن حمایت کامل از کلیه سازمان های زحمتکش در این عرصه، در پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی گام برداشته و با کسانی که به اراضی ملی و منابع طبیعی دست درازی کنند شدیدا برخورد خواهد کرد.

حجت الاسلام اکبری گفت : تمام واگذاری‌های ملکی اداره های دولتی در کمیسیون ماده 5 استانداری پیگیری می شود که به همین منظور تمام دستگاههای دولتی در واگذاریها باید قوانین را رعایت کنند و در صورت رعایت نشدن با متخلفین برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال و مبارزه با تصرفات در استان هرمزگان نیز بیان کرد: در سال گذشته 4 جلسه شورای  حفظ حقوق بیت المال با شرکت مسئولین عالی  اجرایی و امنیتی استان و سازمان‌ها و ادارات عضو این شوراءبرگزار گردیده و 122 پرونده مطرح شده در این شورا رسیدگی و  منجر به صدور رای گردیده است و همچنین در جریان این رسیدگی‌ها 529 نفر مورد تحقیق و صدور حکم قرار گرفته اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به یاری خدا معضل زمین خواری و تعرض به زمینهای دولتی را در استان از بین خواهیم برد و یا حداقل به نحوی آن را کاهش دهیم که معضل اساسی استان نباشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار