در شش ماه امسال بیش از500 مجرم دراین خصوص در مازندران دستگیر شدند
کد خبر: ۳۰۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 04 October 2016
 بیش از 500 مجرم اینترنتی و شبکه های اجتماعی در مازندران دستگیر و زندانی شدند.  
رئیس پلیس فتای مازندران در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه 43 درصد ازجرایم فضای مجازی را سرقت های اینترنتی و برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی اشخاص تشکیل می دهد گفت:6ماه امسال بیش از500 مجرم دراین خصوص در مازندران دستگیر شدند.
 
سرهنگ حسن محمد نژاد افزود :در این مدت 26 درصد از جرایم اینترنتی مربوط به نشر اکاذیب و هتک حیثیت افراد در شبکه های اجتماعی ، 8 درصد جرائم هک سایت ها و سامانه ها،7درصد مزاحمتهای اینترنتی  و 6 درصد مربوط به کلاهبرداری است.
به گفته وی؛  3 باند 11نفره برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی در سه ماه نخست امسال در مازندران متلاشی شد  که این متهمان غیر بومی، بیش از 6 میلیارد تومان تخلف کردند.  
 
سرهنگ محمد نژاد، با بیان اینکه هیچ لایه پنهانی درفضای مجازی وشبکه های اجتماعی وجود ندارد به کاربران فضای مجازی توصیه کرد:باپرهیز از ذخیره اطلاعات خصوصی در تلفن همراه، برای جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان ،روی هر لینکی که از فردی ناآشنا ارسال می شود کلیک نکنند چرا که بدافزار،عکس و دیگر اطلاعات پروفایل قربانی را سرقت و اطلاعات خصوصی وی را دستمایه اخاذی و دیگر نیات سوء خود قرار می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار