دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی خبر داد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری که پایان‌نامه‌های خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر ارائه و شرایط پژوهشی در این زمینه را رعایت کنند می‎توانند مورد حمایت ستاد قرار گیرند.
کد خبر: ۳۰۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 26 September 2016
علی زندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ پیشگیری از اعتیاد اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از این اقدامات برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات و مولوی‌های اهل تسنن در درمیان بوده تا این افراد به عنوان سفیران مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان مرزی فعالیت کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر این اقدامات برگزاری دوره تربیت کادر متخصص با موضوع پیشگیری و شناخت مواد مخدر ویژه روحانیون بوده که توسط دانشگاه بیرجند برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری این دوره با توجه به مقبولیت روحانیون در بین مردم این بوده که به عنوان سفیران مبارزه با مواد مخدر در راستای پیشگیری از این پدیده شوم در جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

زندی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در حوزه پیشگیری از اعتیاد در سال جاری صورت گرفته برگزاری جلسه مشترک با روسای دانشگاه‌های استان با دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: این جلسه با این هدف برگزار شده تا قبل از آغاز مهرماه و فعالیت دانشگاه‌ها و موسسات عالی اطلاع‌رسانی کافی نسبت به این موضوع وجود داشته باشد و همچنین دغدغه و حساسیت در این ارتباط ایجاد شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که پایان‌نامه‌های خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر ارائه و اولویت‌ها و شرایط پژوهشی در این زمینه را رعایت کنند می‎توانند مورد حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گیرند.

بررسی 5 طرح نوآورانه در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی

زندی به پنج طرح نوآورانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان توسط دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به گزارش عملکرد دستگاه‌های عامل، این طرح‌ها در حال پیگیری برای تامین اعتبار اجرا هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی براساس سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر مبلغ 50 میلیون تومان به یکی از موسسات خیریه که در راستای راه‌اندازی کارگاه خیاطی برای بانوانی که در خانواده‌های در معرض آسیب و آسیب‌دیده قرار دارند پرداخت شده است، اضافه کرد: این کارگاه با هدف توانمندسازی بانوان برای اشتغال برگزار شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تصریح کرد: برابر دستور استاندار خراسان جنوبی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر این ستاد آمادگی دارد تا از طرح‌های دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که این حوزه و براساس چارچوب‌های تعریف شده ایجاد شود، حمایت مالی کند.

زندی با بیان اینکه متاسفانه با اعلام آمار رسمی بیش‌از 55 درصد والدین از اعتیاد فرزندان خود بی‎خبر هستند، یادآور شد: برای توجیه والدین توسط 49 سمن در استان که در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعال هستند کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در راستای فرهنگ‌سازی انعقاد تفاهم‌نامه با صدا و سیما است، افزود: در این راستا مبلغ 60 میلیون تومان به صدا و سیما پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی به اعتیاد زنان در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: معتقد هستیم درگیر شدن یک زن در دام اعتیاد بسیار نگران‌کننده‌تر از یک مرد است زیرا پایه و اساس خانواده مادر است و تمام تلاش خود را بر این گذاشته‌ایم که در مرکز استان برای درمان زنان فعالیت کنیم.

زندی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در امر مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند و یکی از بسترهایی که می‌توانیم در امر مبارزه با مواد مخدر از آن استفاده کنیم پتانسیل رسانه‌ها است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار