کد خبر: ۲۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 01 May 2015
 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه برخی از مسئولان از کارگران برای گرفتن قدرت استفاده ابزاری می‌کنند، گفت: شهرداران طرح ساماندهی کارگران فصلی را در مازندران اجرایی نکردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، علی بابایی کارنامی در پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری، با تبریک روز جهانی کارگر، اظهار داشت: نقش کارگر آن قدر مهم بوده که در آمیزه‌های دینی ما به آن توجه شده است.

وی به جایگاه کارگران در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:  در منطق دین اسلام کار مقدس بوده و کارگران جایگاه رفیعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

بابایی کارنامی افزود: کلمه کارگر مقدم بر همه کلید واژه‌های اقتصادی بوده و نقش کارگران در توسعه کشورها انکار ناپذیر است.

وی به تصویب قانون خصوصی سازی در مجلس اشاره کرد و گفت: قرار بود در بخش خصوصی سازی بیش از 15 درصد از سهام شرکت‌ها به کارگران واگذار شود ولی متاسفانه این ادبیات مقدس شنیده نشد و در برنامه پنجم نیز در حد ابلاغیه باقی ماند و اجرایی نشده است.

وی، ابلاغیه 24 ماده‌ای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: نقش کارگران و تولید داخلی و کار کارگران و سرمایه ایرانی اساسی است.

بابایی کارنامی گفت: متاسفانه برخی افراد با استفاده ابزاری و نگاه سیاسی به کارگران و با ابزار مالی بر اریکه قدرت می‌تازند.

وی بیان کرد: کارگران اهل مباره نیستند و اعتقاد هم نداریم  یک گروه اقلیت برای اکثریت تصمیم بگیرند وامروز باید نقش و صدای کارگر در همه عرصه‌ها نهادینه شود چراکه کارگران نقش حیاتی در کشور دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه کارگران در عرصه سازندگی و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند، تصریح کرد: ما با همکاری نخبگان کارگری حرف‌های برای گفتن در تمام عرصه‌ها داریم.

وی گفت: قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد باید به نقش کارگر توجه شود چرا که کارگر می‌تواند مایه نجات کشور شود.

بابایی کارنامی از همه کارگران خواست به تاریخ تفکر خود مرور کنند و گفت: تنها راه نجات کشور ، پرداختن به مباحث اقتصاد مقاومتی و توجه به کارگران است.

وی به شعار امسال ما با تعاون کار ایجاد کنیم تا رفاه برای جامعه فراهم شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نقش کارگران در حوزه تصمیم سازی مازندران مطلوب است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: با تلاشهای صورت گرفته برای امنیت شغلی کارگران مجهز ترین بیمارستان قلب کشور با اعتبار 35 میلیارد تومان در آینده نزدیک به‌بهره برداری می‌رسد.

وی با طرحی سوالی مبنی بر اینکه یک میلیون متر مربع ساختمان در استان به دست چه کسی ساخته می‌شود، گفت: پنج سال قانون ساماندهی کارگران ساختمانی به شهردان ابلاغ شده است چرا در استان اجرایی نمی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر 56 هزار کارگر ساختمانی در مازندران مشغول به کار بوده که 36 هزار نفر کارگر بیمه ساختمانی هستند.

بابایی گفت: ما کارگران پشتیان نظام هستیم و اگر توجه شود انگیزه ما بیشتر خواهد بود چرا که نقش اساسی در تصمیم‌گیری استان دارند.

بابایی گفت: 200 هزار بیکار در مازندران وجود دارد که نیمی از آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی خطاب به افرادی که برای کارگران نسخه می پیچید، گفت: شما نمی توانید با اختلاف افکنی بین کارگران در جلوی استانداری تجمع کنید و کارگران خودشان برای خود تصمیم گیری می‌کنند.

بابایی افزود: امنیت شغلی کارگران نرم افزار قانون می خواهد و هنوز قانون مدونی برای حمایت از کارگران در مجلس تصویب نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار