مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از زیرپوشش سوادآموزی قرارگرفتن 124 زندانی زیر دیپلم استان در یکسال اخیرخبرداد و گفت که براساس تفاهم نامه فی مابین این اداره کل و اداره کل زندان استان این مهم محقق شد .
کد خبر: ۲۹۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ 18 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، سیدعلی قاسمی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود : این تعداد زندانی با آموزش های از راه دور توانستند مدرک تحصیلی دیپلم خود را بگیرند .
 
وی برنامه امسال آموزش پرورش مازندران را سواداموزی به زندانیان بی سواد اعلام کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اجرای پروژه مهر همزمان با آغاز سال تحصیلی گفت : تمامی مقدمات کار برای آغاز سال تحصیلی انجام شد.
 
وی از استقرار پایه جدید دهم در سال تحصیلی جدید خبردادافزود : 39 هزار و 166 دانش آموز در این مقطع تحصیل خواهند کرد.
 
استاندار مازندران نیز با تاکید براعمال عدالت آموزشی گفت : می بایست مناطق محروم همردیف با دیگر مناطق از امکانات و نیروی انسانی برخوردارشوند.
ربیع فلاح در این نشست افزود : برغم تمامی تلاش ها هنوز ظرفیت خالی در هنرستان های مازندران وجود دارد که باید برای سوق دانش آموزان به این مسیر استفاده برد.
وی بااشاره به نامگذاری امسال با عنوان 'اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ' گفت : می بایست این شعار در دانش آموزان بصورت عملی نهادینه شود .
 
در این جلسه اعلام شد که 3 هزار و 929 مدرسه مازندران در سال تحصیلی جدید میزبان 508 هزار و 162 دانش آموز نوآموز ، بزرگسال و استثنایی است .
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست گفت که 63 درصد معلمان و پرسنل این نهاد بزرگ استان 20 تا 30 سال سابقه فعالیت دارند و در مدت یک دهه آینده بازنشسته می شوند .
محمد قنبری روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود : 39 هزار و 747 نفر به عنوان پرسنل اداری و معلم در ادارات آموزش وپرورش و مدارس استان مشغول به فعالیت هستند .
وی ادامه داد : این در حالیست که کمتر از 20 درصد نیروهای آموزشی و اداری آموزش وپرورش مازندران زیر 10 سال سابقه فعالیت دارند .
به گفته معاون آموزش و پرورش مازندران با توجه به جذب نکردن نیرو در دولت یازدهم ، با این روند پیری نیروهای انسانی این نهاد نیاز به جذب نیرو است .
وی با اشاره به تعداد 508 هزار و 162 دانش آموز در سال تحصیلی جاری ، ادامه داد : بازای هر هفت دانش آموز یک معلم در مازندران فعالیت دارد .
قنبری ادامه داد : هرچند کمبود نیروی آنچنانی در بدنه آموزشی مازندران وجود ندارد ولی در برخی نقاط غرب استان کمبودهایی است .
وی با اشاره به اینکه در سال های قبل کمبود نیروی آموزشی با بکارگیری نیروهای حق التدریس جبران می شد ، گفت : با کاهش ساعات نیروی حق التدریس از 140 هزار ساعت به 12 هزار ساعت این مسائل وجود دارد .
معاون اداره کل
 
 آموزش و پرورش مازندران افزود : بیشتر بکارگیری نیروهای حق التدریسی به غرب استان مازندران اختصاص داده شد تا جبران کمبودهای نیروهای انسانی در این مناطق شود .
وی همچنین گفت که 236 فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیز به غرب مازندران اختصاص داده شد .  
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار