امام جمعه گرگان:
امام جمعه گرگان افزود: متاسفانه وضعیت امت اسلامی به جایی رسیده که وزاری امور خارجه آمریکا و روسیه باید درباره حل مشکلات آنها مذاکره کنند.
کد خبر: ۲۹۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 12 September 2016
امام جمعه گرگان گفت: آتش کینه و غرور آل‌سعود دامن مردم کشورهای منطقه را گرفته است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در خطبه‎های نماز عید سعید قربان یکی از فلسفه‎های قربانی را اعلام آمادگی مسلمانان بر تداوم راه بندگی خود اعلام کرد و افزود: قربانی کردن حضرت اسماعیل (ع) توسط حضرت ابراهیم(ع)، اوج بندگی آنها بود، لذا مسلمانان نیز با قربانی در این روز، اعلام می‎کنند که همچنان در مسیر بندگی خود با ذات اقدس الهی استوار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه بخشی از گوشت قربانی باید بین نیازمندان و بستگان توزیع شود، یکی دیگر از دلایل قربانی را کمک به هم‌نوعان دانست و تصریح کرد: کمک به انسان‎ها فقط محدود به اینها نیست، گاهی انسان با زبان و هر نعمتی که پروردگار به او داده می‌تواند به بندگان الهی کمک کند. 

نورمفیدی تاکید کرد: در دوران زندگی خود باید تلاش کنیم در حد امکان به مقام بندگی ذات اقدس الهی نزدیک شویم، اصل دین، این است و تمامی انبیای الهی هم به خاطر جلب توجه بشریت در این راه، آمده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، وضعیت تاسف‌بار جهان اسلام را نتیجه تنگ‌نظری‌ها و اختلاف‌افکنی‌های دشمنان داخلی جهان اسلام دانست و تاکید کرد: اگر اینها نبودند، شاید امت اسلامی چنین وضعیتی نداشتند. 

آتش کینه و غرور آل سعود دامن مردم بحرین، عراق و سوریه را گرفته است 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: عربستان سعودی و کشورهای مرتجع عربی همراه با این شجره خبیثه ملعونه، دشمنان داخلی جهان اسلام هستند که باعث سوءاستفاده کشورهای غربی و بدبختی‎های بیشتر امت اسلامی شدند.  

نورمفیدی با بیان اینکه عید روز جشن و شادی است، اما دنیای غرب با همکاری شجره خبیثه ملعونه خود در منطقه، عید امت اسلامی را به عزا تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته تاکنون، حتی در ماه‎های حرام که جنگ مسلمانان با کفار هم حرام است، عربستان سعودی که خود را خادم‌الحرمین و کشور اسلامی می‌داند، در حال سرکوب کردن مردم مسلمان یمن است.  

وی ادامه داد: چنین وضعیت تاسف‌باری تنها در یمن نیست، بلکه آتش کینه و غرور آل سعود دامن مردم بحرین، عراق و سوریه را هم گرفته است. 

در 6 سال گذشته حدود 400 هزار نفر در سوریه کشته شدند

امام جمعه گرگان افزود: متاسفانه وضعیت امت اسلامی به جایی رسیده که وزاری امور خارجه آمریکا و روسیه باید درباره حل مشکلات آنها مذاکره کنند.

نورمفیدی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده در شش سال گذشته حدود 400 هزار نفر در سوریه کشته شدند، تصریح کرد: تمامی این مشکلات در جهان اسلام که امت پیامبر (ص) هستند، اتفاق می‎افتد تا عزت پیامبر و مسلمانان را از بین ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد شهدای منا ابراز امیدواری کرد: آتش خشم پروردگار، هر چه زودتر دامن رژیم آل سعود را بگیرد، شجره خبیثه ملعونه‎ای که در عین ادعای خادم الحرمینی، آرامش را از امت اسلامی ربوده است.  

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار