نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: باید همه‌ی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی جهان هم اراده شوند و مدیریت کنگره‌ی عظیم حج را از دست آل سعود خارج کنند.
کد خبر: ۲۹۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 12 September 2016
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: باید همه‌ی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی جهان هم اراده شوند و مدیریت کنگره‌ی عظیم حج را از دست آل سعود خارج کنند.

به گزارش  تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز عید قربان اظهار کرد: باید کمیته‌ی حقیقت یاب در خصوص حوادث منا تشکیل شود و در این زمینه باید وزارت خارجه کشورمان پیشگام شود.

وی افزود: دولت ها و علمای کشور های اسلامی نباید یقه ی آل سعود را ول کنند و ضرورت دارد مدیریت کنگره ی حج را از دست آن ها خارج کنند، چرا که تا کنون بارها شاهد دشمنی ها و سو مدیریت های این رژیم منحوس بوده ایم، چه در حوادث سال 66، چه در حادثه‌ی سقوط جرثقیل و چه در از دست رفتن هفت هزار نفر از حجاج در حادثه ی منا. بیت الحرام، متعلق به همه‌ی ملت های مسلمان است و مانند آثار باستانی نیست که مختص یک کشور باشد، خداوند به آن لقب بیت آزاد را داده است؛ بنابراین نباید این خانه‌ی امن محصور در دست یک رژیم ظالم باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دستور قرآن کریم در خصوص زعامت کعبه اظهار کرد: طبق دستور قرآن کریم، کلید، تولیت، نظارت و سرپرستی کعبه باید در دست انسان‌های پاک، رستگار و متقی باشد که بنابر این فرموده، آل سعود نه مالک این سرزمین است و نه شایستگی سرپرستی آن را دارد بلکه آن را غصب کرده است.

وی اضافه کرد: آل سعود حق ندارد بگوید اگر می‌خواهید به زیارت بیت عتیق بیایید، باید طبق نظر و مقررات خاص ما بیایید؛ محروم کردن مسلمان از حج به بهانه‌های مختلف مصداق «صد عن سبیل الله» است.

امام جمعه تبریز با اشاره به جنایات و خیانت‌ها رژیم آل‌سعود به ویژه کشتار بی‌رحمانه حجاج ایران در سال 1366 به جرم اظهار برائت از مشرکین و فاجعه منا و شهادت 7 هزار حاجی در روز عید قربان در سال 94 اظهار داشت: وقتی صدها نفر بر اثر سوء مدیریت آل سعود به شهادت می‌رسند این نشانه بی‌کفایتی آل سعود در اداره مراسم حج است؛ دولت‌ها و ملت‌های اسلامی باید حمیت دینی خود را نشان دهند و مکه، حج و عمره را که اکنون در اسارت هستند از اسارت آل سعود آزاد کنند.

 
امام جمعه تبریز گفت: حکام آل سعود با الهام از رژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکا، در حج امسال مانع از شرکت کشورهای اسلامی ایران، یمن و سوریه شدند. آن ها با دلار های نفتی از آمریکا سلاح می خرند و به وسیله ی آن در کشورهای اسلامی دست به کشت و کشتار می زنند و جالب این جاست که نام خود را خادم حرمین گذاشته اند و در مقابل، جامعه ی جهانی نیز در مورد این ظلم ها سکوت کرده اند.

وی در ضمن دعوت مردم برای شرکت در مجالس بزرگداشت شهدای منا در سراسر کشور، خاطر نشان کرد: شرکت در این مراسم ها علاوه بر ادای احترام به این شهدا، نشان دادن اعتراض به آل سعود است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار