نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: فرمایشات کوبنده مقام معظم رهبری سبب بازگشت پیکرهای شهدای منا به ایران شد.
کد خبر: ۲۹۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۰ 09 September 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌علی قاضی‌عسکر امشب در مراسم بزرگداشت شهدای منا که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: فاجعه خونین منا یک مصیبت عظیم برای ملت ایران و مقام معظم رهبری بود که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: سال گذشته به‌خاطر سوءتدبیر و بی‌کفایتی رژیم آل سعود حادثه خونین منا رقم خورد و 465 نفر از حاجیان را در منا و 12 نفر را در حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام از دست دادیم.

قاضی‌عسکر با بیان "افرادی را که در فاجعه منا از دست دادیم عمق فاجعه را بیشتر کرد"، گفت: از استان قم شخصیت‌های دینی و علمی مظلومانه به شهادت رسیدند و همه را داغدار کردند، در این زمینه سؤالاتی مطرح می‌شود که؛ اداره حج به این صورت با مبانی اسلام سازگاری دارد؟

وی با اشاره به اینکه مبانی پیام مقام معظم رهبری مبنی بر شورایی اداره شدن حج برای جوامع اسلامی تبیین شود، گفت: قرآن کریم تأکید کرده کسانی می‌توانند حج را اداره کنند که انسان‌های متقی باشند و اگر باتقوا نباشند نمی‌توانند تولیت حج را به‌عهده داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: باید انسان‌های باتقوا حج را اداره کنند، هنگامی که پیشینه تاریخی حج دنبال شود مشاهده می‌کنیم که درطول سال‌های متمادی مردم با مشکلات متعددی روبه‌رو شدند که یکی از آنها عدم امنیت بوده است.

قاضی‌عسکر با ابراز اینکه روش اداره حج توسط رژیم آل سعود در دنیا بی‌سابقه است، اضافه کرد: عدم امنیت در حج یکی از موضوعاتی است که هرسال مشکلات زیادی را برای حجاج به وجود آورده و نبود امنیت تنها مربوط به حج سال گذشته نیست.

وی اداره ضعیف حج توسط سعودی را سبب رفتن آبروی اسلام دانست و عنوان کرد: رژیم آل سعود حتی توانایی تأمین بهداشت حجاج را ندارد و هرسال که حجاج به کشور بازمی‌گشتند بیمار بودند و با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: چرا رژیم سعودی برای فاجعه خونین منا چاره‌اندیشی نکرد و جنازه شهدا ساعت‌ها روی زمین باقی ماند و تا ساعت یک نیمه‌شب جنازه‌ها روی زمین قرار داشت و سپس پیکر حجاج را با وضعیت بسیار ناگواری در کانتینرها نگه داشتند؟

قاضی‌عسکر با اشاره به عدم وجود مدیریت توسط رژیم آل‌سعود برای اداره حج بیان کرد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که جهان اسلام باید فکری برای مدیریت حج کند چون تکبر اجازه نمی‌دهد رژیم آل سعود برای اداره حج از ظرفیت و مشورت دیگر کشورهای اسلامی بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: یک سال از فاجعه خونین منا گذشته، اما رژیم آل سعود هیچ جوابی به کشورها نداده ‌و هنوز برخی از کشورها مفقود دارند و تنها کشوری که به‌دلیل تدبیر مقام معظم رهبری توانست پیکرها را به کشور بازگرداند ایران بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دموکراسی و حقوق بشر رژیم آل سعود را دروغ دانست و گفت: رژیم آل سعود امروز در یمن مردم را به خاک و خون کشیده و همه زیرساخت‌های یمن را از بین برده که علت آن وابستگی نخست وزیر این کشور به سعودی بود.

قاضی‌عسکر با اشاره به حمایت‌های رژیم آل‌سعود از گروهک تروریستی داعش بیان کرد: آل‌سعود با داعش راحت‌تر کنار می‌آید چون این رژیم کودک‌کش حامی اصلی داعش است و آن را برای مقابله با کشورهای اسلامی ایجاد کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار