همایش ازدواج و تحکیم بنیان خانواده با حضور مسئولان، مدیران و معاونان منطقه آزاد، جمعی از روحانیان و زوج های جوان در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵ 09 September 2016
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار روز پنجشنبه در این همایش اظهار داشت: همایش ازدواج و تحکیم بنیان خانواده به مناسبت فرا رسیدن اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شده است.
نصیر بارکزهی افزود: یکی از اهداف این همایش توانمندسازی بانوان و ارتقای مهارت های خانوادگی در حفظ و تحیکم بنیان خانواده است.
وی افزود: با افزایش سطح آگاهی جوانان و خانواده ها و همچنین آموزش و فرهنگ سازی برای بهبود مسایل اجتماعی در بین حاشیه نشینان شهر چابهار باید جامعه را به سمت و سویی سوق داد که شرایط ازدواج برای جوانان آسان شود تا مشکلات فراوان به عنوان مانعی در مسیر ازدواج آنان قرار نگیرد.
وی ادامه داد: حضور جمعیت جوان سالم و با نشاط منجر به افزایش مشارکت اجتماعی و اقتصادی و عامل افزایش تولید، سرمایه و همچنین باعث ارتقاء سطح آموزش، بهداشت و اشتغال جوانان می شود که نقشی بسزایی در تقویت بنیان اقتصادی خانواده خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: چالش های کنونی و آینده جمعیتی بستگی زیادی به نحوه بهره برداری از این فرصت های طلایی و تبدیل آن به فرصت اقتصادی و اجتماعی دارد که مستلزم مقتدر سازی جوانان برای توسعه اقتصادی، گسترش فرصت های شغلی سرمایه گذاری مطلوب، بهبود کیفیت سرمایه انسانی و فراهم کردن حضور زنان در بازار کار است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار بیان کرد: این همایش در راستای تحقق راهبردی اجتماعی و فرهنگی سازمان و حمایت از قشر جوان و نهادینه کردن مقوله ازدواج سالم و تبیین مهارت های زندگی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد با همکاری موسسه مردم نهاد گوهر صدف برگزار شد.
به گزارش ایرنا در حاشیه این همایش کارگاه آموزشی مهارت های زندگی از سوی کارکنان اداره بهزیستی شهرستان چابهار برگزار شد.
در پایان این همایش هدایایی نیز از طرف سازمان منطقه آزاد چابهار به زوج های جوان اهدا شد.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار