معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح کرد
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: شهرداران می‌توانند با روح بخشیدن به شهرهای راه ابریشم و اتخاذ تصمیمات در سیما و المان‌های شهری، پل پیوند انسان امروز با هویت تاریخی گذشته 2 هزار ساله آن باشند.
کد خبر: ۲۹۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مرتضی رحمانی‌موحد در حاشیه یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اندیشه بلند شهردار قزوین مبنی بر گردهمایی شهرداران مسیر جاده ابریشم اظهار کرد: وجود 200 شهر در مسیر جاده ابریشم  و پیوند آنان با واقعیت تاریخی، حاکی از بزرگی نفوذ و اهمیت این پدیده تاریخی فرهنگی دارد.

وی با طرح این موضوع که قریب به 70 درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند، ادامه داد: شهر موجود زنده و مرکز تبلور پیچیده‌ترین روابط اجتماعی است بنابراین باید در احیای پیوندهای تاریخی فرهنگی و مؤلفه‌هایی که صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را در آن تقویت می‌کند، اهتمام ورزیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: راه ابریشم دربرگیرنده خاطره و تاریخ بیش از 2 هزار ساله تعامل و ارتباط ملت‌های مختلف با یکدیگر است تاریخی که به رغم فراز و فرودها تلخی و شیرینی‌های خود، تجربیات ارزشمندی را در ترسیم خط سیر آینده در اختیار ما قرار داده است.

رحمانی تعامل انسان‌ها با یکدیگر را جدا از مسائل جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی خواند و عنوان کرد: این تعامل مدنیت و ویژگی اجتماعی آن‌ها بوده و بستر تمام این تعاملات نیز بر شالوده‌ای از سنت‌ها و پیوندها برقرار است که می تواند همانند روشنایی فراروی راه آیندگان در ساختن آینده مشترک قرار گیرد.

تأکید کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با درک ضرورت و اهمیت احیای راه ابریشم در عرصه‌های مختلف به ویژه در توسعه گردشگری پایدار مبتنی بر مفاهیم گام‌های مهمی را آغاز کرده است.

وی در ادامه به موضوع سفر آسان اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر نیازمند بازسازی کاروانسراها، بازارها و مراکز تبادل فرهنگی، اقتصادی و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز متناسب با کارکردهای امروزی هستیم به طوری که این موضوع از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محسوب می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور بیان کرد: شهرداران می‌توانند با روح بخشیدن به شهرهای راه ابریشم و اتخاذ تصمیمات در سیما و المان‌های شهری، پل پیوند انسان امروز با هویت تاریخی گذشته 2 هزار ساله آن باشند.

رحمانی‌موحد همچنین همکاری و تعامل مثبت و مستمر با کشورهای در مسیر جاده ابریشم و ارتباط با سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد را از برنامه‌های بلندمدت این وزارتخانه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رویدادمحوری یکی از رموز موفق ارتقا مشارکت در مسیر جاده ابریشم است، یادآور شد: امیدوارم در آینده شاهد تحول و پویایی شهری در مسیر جاده ابریشم بوده و به تبع آن شاهد رونق گردشگری به عنوان نخستین اثر مشهود باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار