دبیر جشنواره تابستانی بافق گفت: از 21 دانشکده هنر سراسر کشور برای حضور در جشنواره مجسمه‌های شنی بافق دعوت شده که در مجموع 29 اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۲۹۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 04 September 2016

به گزارش تابناک یزد،اسرافیل پناهی  با اشاره به اینکه نخستین جشنواره تابستانی بافق اواخر شهریورماه در پارک آبشار برگزار می‌شود، اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه هنری این جشنواره برگزاری سمپوزیم مجسمه‌های شنی در این مجموعه است که با حضور هنرمندانی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با دعوت از هنرمندان سراسر کشور 28 اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: این آثار از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، تبریز، خوزستان، گیلان، یزد و سایر نقاط کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره تابستانی بافق بیان داشت: این آثار هنری در موضوعاتی چون مجسمه وحشی بافقی، یوزپلنگ آسیایی، رستم و سهراب و ... ارائه شده است.

پناهی گفت: از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره 13 طرح توسط هیأت داوران برای رقابت انتخاب می‌شوند.

وی بیان داشت: هنرمندان انتخاب شده، ساخت مجسمه‌های خود را از تاریخ بیستم شهریور به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق آغاز می‌کنند که در نهایت سه اثر برگزیده و از هنرمندان آنها تجلیل می‌شود.

دبیر جشنواره تابستانی بافق عنوان کرد: علاوه بر هنرمندان انتخابی برای ساخت مجسمه‌های شنی برنامه‌ریزی شده است دیگر علاقه‌مندان به ساخت مجسمه‌های شنی نیز در حاشیه این جشنواره با هماهنگی دبیرخانه به صورت داوطلبانه ایده‌ها و طرح‌های خود را ارائه کنند.

پناهی با بیان اینکه داوران این سمپوزیم استادان جعفر نجیبی، محمد بهابادی و معماریان هستند، بیان داشت: آثار ساخته شده توسط هنرمندان به مدت یک هفته در مجموعه آبشار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار