مدیرکل حفاظت از محیط زیست: پایش معادن در راستای کنترل و نظارت در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۸۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 28 August 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی پرویز اراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در نشست خبری با خبرنگاران به بهانه گرامیداشت هفته دولت از طرح گردشگری طبیعی در مناطق تحت پوشش محیط زیست خبر داد و گفت : در راستای اجرای این طرح بر ان هستیم تا با جذب سرمایه گذار و برگزاری تورهای گردشگری نسبت به معرفی مناطق اقدام کنیم.

وی از نصب دوربین در مناطق تحت پوشش خبر داد و گفت : حیات وحش را می خواهیم با دوربین کنترل کنیم.

اراسته تاکید کرد : صندوق محیط زیست در راستای حمایت از بخش فعال شده است.

او ادامه داد: پایش معادن در راستای کنترل و نظارت در دستور کار قرار گرفته است.

وی از شناسایی کانون های ریزگرد و گرد و غبار در مناطق مختلف از جمله حوزه دریاچه ارومیه خبر داد و گفت : گزارش نهایی ظرف چند ماه اتی در اختیار قرار می گیرد تا نسبت به مالچ پاشی و کنترل و مدیریت اقدام گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست از راه اندازی مرکز اینده پژوهی دریاچه ارومیه خبر داد و خاطرنشان ساخت : در نیمه دوم سال دریافت یک در هزار محیط زیست در راستای کاهش الودگی محیط زیست از صنایع اجرایی خواهد شد.

وی از صدور 208 مورد اخطاریه زیست محیطی در 5 ماهه اول امسال خبر داد و گفت در این مدت 11 مورد واحد تولیدی متخلف پلمپ شده است.

اراسته به طرح حفاظت فیزیکی به مساحت 87 هزار هکتار دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود : تجهیز سایت پرنده نگری تالاب کانی برازان و میله گذاری اطراف دریاچه ارومیه به طول 40 کیلومتر از دیگر اقدامات اساسی این اداره بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص کیفیت هوای ارومیه به خبرنگاران گفت : در 5 ماهه اول امسال 10 روز پاک 133 روز سالم و 47 روز ناسالم برای گروههای حساس و 2 روز ناسالم بوده است.



منبع:جوان پرس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار