مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ایلام گفت:تحقق این مهم موجب روان سای ترافیک و تسریع در به مقصد رسیدن شهروندان خواهد شد و در اولویت کاری تاکسی‌رانی استان قرار دارد و با رایزنی‌هایی که با معاونت عمرانی استانداری و پلیس راهور شده به‌احتمال‌زیاد در ماه‌های آینده این مهم محقق شود.
کد خبر: ۲۸۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 21 August 2016

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ایلام گفت: در تعیین نرخ کرایه‌ها، رندسازی ملاک نیست، بلکه وظیفه‌ی ما ارائه‌ی نرخ شفاف به رانندگان و شهروندان است.


به گزارش تابناک ایلام؛«علی هواسی» اظهار کرد: نرخ کرایه‌ی تاکسی در همه‌ی مسیرها با تصویب شورای شهر تعیین شده و با رانندگانی که بیش از مبلغ تعیین شده کرایه دریافت کنند برخورد قانونی خواهد شد.


وی در پاسخ به برخی انتقادها درباره‌ی رند نبودن نرخ کرایه‌ها گفت: این محاسبات بر اساس کیلومتر تعیین شده و ملاک دقیق بودن کرایه‌ی یک مسیر رند بودن نیست بلکه مسافتی است که طی می‌شود.


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر 1  هزار و  600 دستگاه تاکسی در شهر ایلام به شهروندان خدمات‌دهی می‌کنند، تصریح کرد: نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی در اولویت کاری ما است و تاکنون 237 دستگاه تاکسی فرسوده برای نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند که 80 دستگاه تاکنون تحویل‌شده و امیدواریم تا پایان سال 200 دستگاه دیگر تحویل رانندگان شود.


هواسی با تأکید بر اینکه سیستم ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده فعلاً قطع است، افزود: از سال 94 ثبت‌نام از تاکسی‌های فرسوده استان آغازشده و در حال پیگیری رفع مشکلات این قشر از جامعه استان هستیم.


وی بابیان اینکه مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات با بهره 16 درصد در اختیار رانندگان تاکسی‌های فرسوده قرار می‌گیرد و خودرو اسقاطی آن‌ها هم با مبلغ 5 میلیون تومان خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌شدت بر عملکرد تاکسی‌داران نظارت و طبق قانون با هرگونه تخلف برخورد قانونی می‌شود.


مدیرعامل تاکسیرانی ایلام با تأکید بر اینکه برخورد قاطع با مسافربرهای شخصی به‌صورت جدی در دستور کار تاکسیرانی است، گفت: با همکاری پلیس راهور از اول سال برخورد با مسافرکش‌های شخصی در دستور کار قرارگرفته و تاکنون 300 مورد مسافرکش شخصی اعمال قانون و خودرو آن‌ها توقیف‌شده است.


هواسی بابیان اینکه به‌صورت چشمگیری فعالیت مسافرکش‌های شخصی کاهش‌یافته است، افزود: برای جلوگیری و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، جلوگیری از اخذ کرایه‌های غیرمتعارف،نداشتن مدارک قانونی و ضایع نشدن حق تاکسی‌داران با مسافرکش‌های شخصی برخورد می‌شود.


وی سازمان تاکسی‌رانی ایلام از ایجاد خط ویژه شهری برای تاکسی‌داران خبر داد و گفت: تحقق این مهم موجب روان سای ترافیک و تسریع در به مقصد رسیدن شهروندان خواهد شد و در اولویت کاری تاکسی‌رانی استان قرار دارد و با رایزنی‌هایی که با معاونت عمرانی استانداری و پلیس راهور شده به‌احتمال‌زیاد در ماه‌های آینده این مهم محقق شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار