سفیر ارمنستان در ایران به ظرفیت های مناسب قزوین در امر سرمایه گذاری و تبادل اطلاعات با این کشور اشاره و گفت: ما می توانیم در زمینه های مختلف با این شهر تاریخی همکاری های فراوانی داشته باشیم.
کد خبر: ۲۷۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، آرتاشس تومانیان روز چهارشنبه در جلسه مشترک با شهردار قزوین ضمن اشاره به روابط مستحکم دو کشور ایران و ارمنستان، افزود: با توجه به ظرفیت های خوب و مناسب موجود در استان قزوین، این مساله زمینه ساز جلب سرمایه گذاری های خارجی و افزایش همکاری های بین المللی خواهد بود.
وی، خواستار همکاری های مشترک در حوزه ها اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و سرمایه گذاری های مشترک بین قزوین و ایروان شد و ادامه داد: ما آماده همکاری همه جانبه با این استان هستیم.
آرتاشس تومانیان با اشاره به روابط تاریخی دو کشور ایران و ارمنستان، گفت: این مهم ضمن دارا بودن سابقه طولانی و چند هزار ساله، در بعد روابط سیاسی نیز دو کشور کارنامه قابل قبولی تاکنون داشته اند.
سفیر ارمنستان در ایران همچنین از آمادگی این کشور برای همکاری های علمی و دانشگاهی با قزوین خبر داد و خواستار ایجاد پل ارتباط علمی و فرهنگی میان دو کشور شد.
وی تاکید کرد: مناسبت قزوین تنها به ایروان پایتخت ارمنستان نباید بسنده شود بلکه ما دارای 10 استان هستیم و این شهر می تواند در زمینه های مختلف از جمله بازرگانی، گردشگری، علمی و فرهنگی با سایر استان های این کشور همکاری و ارتباط برقرار کند.
آرتاشس تومانیان با بیان اینکه استان قزوین دارای تاریخ ارزشمندی است، افزود: در نخستین دیدار از قزوین مردمان این شهر را بسیار مهمان نواز و مهربان دیدم که این موقعیت در روابط بین این شهر با ایروان می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

** توسعه ارتباطات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری از مهمترین اولویت های شهر قزوین است
شهردار قزوین نیز در دیدار با سفیر ارمنستان، گفت: توسعه ارتباطات اقتصادی٬ فرهنگی و گردشگری از مهم ترین اولویت های شهر قزوین است.
مسعود نصرتی افزود: اکنون قزوین نماینده ایران در اتحادیه جاده ابریشم و مرکز اجرای برنامه های این حوزه در میان شهرهای واقع شده این مسیر به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه میان قزوین و ایروان تفاهم نامه همکاری مشترک برقرار بوده، ادامه داد: این ارتباط باید در زمینه های مختلف و با اقتدار بیشتر شکل بگیرد.
نصرتی در ادامه به ارتباط قزوین با 200 شهر از 55 کشور جهان اشاره و یادآور شد: مسایل مهم اتحادیه جاده ابریشم اقتصاد٬ فرهنگ و گردشگری است و در همه این زمینه ها ما تمایل برقراری ارتباط با ارمنستان را داریم.
شهردار قزوین اضافه کرد: امیدواریم با حضور سفیر ارمنستان در قزوین از این پس ارتباط های رسمی بیشتری بین شهرهای این دور کشور صورت پذیرد.
وی از سفیر ارمنستان خواست تا پیگیری لازم برای عقد خواهر خواندگی میان قزوین و ایروان را انجام دهد.
در این دیدار نشان شهروندی قزوین از سوی نصرتی به سفیر جمهوری ارمنستان اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار