با نمایندگان مازندران در مجلس؛
درحوزه وزارت راه و شهرسازی 4 نیاز برای شهرستان نوشهر در رشته های مختلف ارایه شد اما افرادی جذب شده که تعداشان دو برابر شده و خارج از رشته‌های اعلام شده پذیرفته شدند یعنی احتمالا عده‌ای سوگلی بوده و این آزمون‌ها صرفا تشریفاتی است.
کد خبر: ۲۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 26 April 2015
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم، از برگزاری آزمون‌های تشریفاتی برای جذب نیرو انتقاد کرد.
به گزارش تابناک قاسم احمدی‌لاشکی در نشست علنی امروز یکشنبه ( 6 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه رئیس جمهور، افزود: در تاریخ 21 اسفند 90 اعلام شد که برای استخدام پیمانی آزمونی برگزار خواهد شد که بر اساس آن در تاریخ 11 اسفند 91 نیز عده‌ای در این آزمون حضور یافتند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امسال در اقدامی هماهنگ قرار شد تا این افراد مشغول به کار شوند اما آزمونی که گرفته شد آزمونی بود که باید افراد مستحق برسرکار می‌رفتند و بر اساس آنچه که در این آزمون اعلام شده بود نشان می داد که افراد در کدام شهرستان‌ها و با کدام رشته‌ها می‌توانستند جذب شوند.

وی تاکید کرد:‌ به عنوان مثال درحوزه وزارت راه و شهرسازی 4 نیاز برای شهرستان نوشهر در رشته های مختلف ارایه شد اما افرادی جذب شده که تعداشان دو برابر شده و خارج از رشته‌های اعلام شده پذیرفته شدند یعنی احتمالا عده‌ای سوگلی بوده و این آزمون‌ها صرفا تشریفاتی است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، تصریح کرد: اگر قرار است 8700 نفر آزمون برگزار کنند و اگر قرار است همان‌هایی که شرکتی بودند مجوز جذب به دست آورده باشند دیگر آزمون معنا پیدا نخواهد کرد اگر آزمون برگزار می‌شود باید نتایج آزمون همچون کنکور سراسری مکتوب اعلام شود لذا انتظار است هم وزارت راه و شهرسازی به این جذب پاسخ دهد و هم آزمون‌هایی که قرار است برگزار شود بر اساس نیاز خود نیرو اخذ کنند.

فرودگاه ساری نقص فنی دارد/ وزیر راه در مورد مرگ مسافران هواپیما پاسخگو
باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:برخی شرکت های هواپیمایی حقوق اولیه مسافران را رعایت نمی کنند و به این دلیل این مسافران هستند که حقوقشان از سوی این شرکت ها تضییع می شود که برای پایان دادن به این موضوع بارها به مسئولان تذکر داده ایم.
محمد دامادی خدمات ارائه شده شرکت های هواپیمایی به مسافران را نامناسب ارزیابی کرد و افزود:اشکال ندارد شرکت های هواپیمایی فعالیت اقتصادی داشته باشند اما این فعالیت نباید به بهای نادیده گرفتن حقوق مسافران تمام شود چرا که بارها شاهد بودیه ایم مسافری به دلیل 10 دقیقه تاخیر با گیت های بسته مواجه شده است و نمی تواند سوار هواپیما شود در حالی که، اگر تاخیر از شرکت های هواپیمایی باشد هیچ مسئولی در این زمینه به مسافران پاسخگو نیست.

نماینده ساری با تاکید بر اینکه مدیران شرکت های هواپیمایی باید در مقابل مسافران خود احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند اظهار داشت:اگرشرکت های فعال در این حوزه برای ارائه خدمات بهتر به مسافرنیازمند قانون باشند،این آمادگی در مجلس وجود دارد با تصویب قوانین لازم در این راه به شرکت های هوایی کمک کند.

فرودگاه ساری نقص فنی دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با ابراز تاسف از سانحه رانندگی اخیر برای مسافران پرواز مشهد – ساری و کشته شدن تعدادی از مسافران این هواپیما به دلایل بروز این سانحه اشاره کرد و افزود:فرودگاه ساری به دلیل نقص فنی قادر نیست هواپیماهایی را که در شرایط نامسعد جوی وارد فرودگاه می شوندا پذیرش کند و به این دلیل، این فرودگاه نتوانسته است انتظارها را برآورده کند و برای حل این مشکل بارها از مسئولان خواسته ایم امکانات این فرودگاه را تقویت کنند.

دامادی خاطرنشان کرد:مسئولان هر بار از خرید تجهیزات مورد نیاز برای تقویت فرودگاه سخن می گویند و مشکلات مربوط به تحریم را دلیلی تاخیر خود در استقرار آن عنوان می کنند در حالی که می تواند با تدبیر بیشتر و مدیریت بهتر این مشکل را به راحتی برطرف و فرودگاه را از این وضعیت خارج کرد.

نماینده ساری وجود کابل های فشار قوی و ایجاد محدودیت در فرود هواپیماها در این فرودگاه را مشکل بزرگ دیگری فرودگاه ساری دانست و ادامه داد:جانمایی فرودگاه درست بوده است اما،ایجاد شبکه های برق در اطراف آن و محدود کردن قدرت مانور هواپیما در فرود سبب شده است مشکلات فرودگاه ساری افزایش یابد که این مشکل باید هر چه سریعتر برطرف َشود تا بار دیگر شاهد ناتوانی فرود هواپیماها در این فرودگاه و تکرار حوادثی مانند حادثه اخیر کشته شدن مسافران در روی زمین نباشیم.

تخلف هواپیمایی ماهان را پیگیری می کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حادثه کشته شدن مسافران پرواز مشهد- ساری و تخلف صورت گرفته شرکت هواپیمایی در انتقال مسافران به صورت زمینی به مقصد گفت:شرکت هواپیمایی باید مسافران را به صورت هوایی به مقصد خود می رساند که این شرکت قانون را رعایت نکرده است و به این دلیل علاوه بر احضار مدیر شرکت به کمیسیون از وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه و چرایی نقص فرودگاه ساری سوال خواهیم کرد.

تشکیل کمیته‌ای با حضور وزارت ارشاد، حوزه هنری و نمایندگان مجلس جهت رفع
اختلاف‌ها در حوزه اکران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از دوگانگی تصمیم گیری‌ها در حوزه سینمای کشور، تصریح کرد: وظیفه ای در قبال محتوای فیلم‌ها متوجه حوزه هنری نیست که بخواهد راجع به اکران آنها تصمیم گیری کند.
به گزارش تابناک سید رمضان شجاعی کیاسری در خصوص عدم اکران برخی فیلم ها از سوی سینماهای وابسته به حوزه هنری، گفت: امروزه برخی از سینماها در اختیار حوزه هنری است که این نهاد نیز به دلیل سرپرستی از سوی سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی، فاکتورهای مشخص خود را برای اکران فیلم ها لحاظ می‌کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مشکل اختلاف میان حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی مطرح شده است، بیان داشت: موضوع عدم اکران برخی فیلم ها از سوی حوزه هنری در این کمیسیون مطرح و تصمیم گیری هایی صورت گرفت.

وی بر همین اساس تصریح کرد: مقرر شد کمیته ای متشکل از مسئولان وزارت ارشاد، سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی، نهادهای دخیل و همچنین نماینده ای از کمیسیون فرهنگی تشکیل شود تا در راستای آن، اختلافات این دو نهاد برطرف شود.

شجاعی کیاسری ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر مردمی که منتظر اکران فیلم مورد علاقه شان، در دقیقه نود با ان قلت‌های حوزه هنری مواجه می شوند؛ لذا بر آن شدیم ضمن تشکیل کمیته مستقلی مرکب از اعضای فوق الذکر، آیین نامه ای در خصوص نحوه اکران فیلم ها تدوین شود.

عدم اکران در سینماهای حوزه هنری، ساختار سینمای کشور را دچار خدشه می کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از عملکرد حوزه هنری مبنی بر عدم اکران برخی از فیلم ها به صورت سلیقه ای، گفت: این در حالی است که سینماگران برای تولیدات خود زحمت کشیده اند لذا به نظر می رسد دوگانگی موجود می تواند با تشکیل کمیته پیشنهادی حل و فصل شود تا تولید کنندگان مخصوصا بخش خصوصی بیش از این دچار خسارت به علت عدم اکران فیلم خود در برخی سینماها نشوند.

وی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه عدم اکران در سینماهای حوزه هنری، ساختار سینمای کشور را دچار خدشه می کند، اظهار کرد: اشکالی که وجود دارد این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع معاونت سینمایی این وزارتخانه وظیفه پاسخگویی در قبال محتوای فیلم ها را دارند و در این خصوص وظیفه ای متوجه حوزه هنری نیست که بخواهد راجع به اکران آن تصمیم گیری کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است حوزه هنری قدری راه را برای اکران فیلم ها باز بگذارد چرا که مردم اطلاعی از سینماهای تحت نظر این حوزه ندارند و صرفا سینما را متولی اکران فیلم می دانند و انتظار دارند فیلم مورد علاقه خود را به موقع مشاهده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار