فرماندار بابلسر؛
برخی سوداگران با چشم دوزی به اراضی سطح روستاها و تغییر کاربری اراضی موجب آسیب در سطح روستاها می‌شوند که نیاز به عزم جدی برای مقابله با این پدیده شوم می باشد.
کد خبر: ۲۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 26 April 2015
 فرماندار بابلسر با تاکید بر لزوم حفظ اراضی روستایی گفت: مقابله با تغییر کاربری اراضی به عزم جدی نیازمند است.

به گزارش تابناک سید علی اسد در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان اظهار داشت: با تشکیل این جلسات می شود بخش عمده ای از مشکلات را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کرد.

وی بهبود وضعیت زیست محیطی و توجه به بهداشت و نظافت در سطح روستاها را از جمله وظایف دهیاران برشمرد و با اشاره به وضعیت سطح روستاها در گذشته و حال اذعان داشت: در گذشته ارتباط یک روستا با دنیای خارج بسیار اندک بود و این در حالی است که امروزه روستاها به عنوان مهم ترین مناطق گردش پذیر، پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط دنیا هستند.

فرماندار بابلسر به توانمندی روستاها جهت دست یابی به تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود:  دهیاران به تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای سیاست های دولت بپردازند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر با تاکید به همکاری با مسئولان ذیربط جهت حفظ منابع طبیعی در محدوده حریم روستا عنوان کرد: برخی سوداگران با چشم دوزی به اراضی سطح روستاها و تغییر کاربری اراضی موجب آسیب در سطح روستاها می‌شوند که نیاز به عزم جدی برای مقابله با این پدیده شوم می باشد.

 وی با تاکید به ترویج و ترغیب روستاییان به صنایع دستی و تولیدات داخلی بیان کرد: از وجود دام در سطح روستاها نهراسیم و با رعایت ضوابط بهداشتی حامی وجود دام در سطح روستاها باشیم.

اسد با بیان اینکه روستاها باید به مراکز مصرف تبدیل شوند، گفت: اجازه ندهیم غذای شهری جایگزین غذای پاک و سالم روستاها شود.

کشاورزان برای تردد، ایمن سازی ادوات کشاورزی خود را انجام دهند

بخشدار مرکزی بابلسر نیز با اشاره به وضعیت توریستی و گردشگری شهرستان بابلسر اظهار داشت: تمام روستاهایی که در مسیر جاده اصلی قرار دارند نسبت به پاکسازی معابر اقدام کنند.

مسیب میررمضانی به ایمن سازی ادوات کشاورزی تاکید کرد و گفت: آن دسته از کشاورزانی که ادوات کشاورزی دارند و شبرنگ در انتهای ادوات کشاورزی آنها نصب نیست اقدام به نصب آن کرده تا از هرگونه حوادث احتمالی کاسته شود.

وی با اشاره به برق رسانی روستاهای بخش مرکزی و تقویت ولتاژ بالغ بر ۲.۵میلیارد تومان از محل اعتبارات اداره برق، کمیته برنامه ریزی شهرستان و اعتبارات نماینده در سال ۹۳اذعان کرد: تا کنون چندین پروژه عمرانی در سطح بخش مرکزی اجرا شد.

بخشدار مرکزی بابلسر اضافه کرد: در یک سال گذشته ۲۰ کیلومتر آسفالت و روکش آسفالت در سطح روستاهای بخش مرکزی اجرا و بالغ بر ۱۵کیلومتر نیز در شرف اجرا می باشد که در سطح کشور و استان بی نظیر بوده است.

میررمضانی با اعلام اینکه تمام روستاهای بخش مرکزی روستاهای برخوردار هستند، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهتمام دولت خدمتگزار روحانی علی رغم کمبود اعتبارات دولتی و کاهش قیمت نفت اقدامات بسیار موثری در جهت عمران و آبادانی سطح روستاها انجام شده است.

وی همچنین در خصوص سرقت سیم برق در سطح روستاهای این شهرستان بیان کرد: عمدتا سرقت سیم برق در شب های بارانی صورت می گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این امر نیاز است گشت های داخل روستا با همکاری پایگاه مقاومت بسیج فعال و دوربین مداربسته در سطح روستاها نصب شود چون اداره برق به تنهایی قادر به جلوگیری از این امر نمی باشد.

راههای روستایی شهرستان بابلسر ارتقا می یابند

رئیس اداره راه، مسکن و شهرسازی بابلسر نیز  با اشاره به کسب رتبه نخست این شهرستان در بحث مشارکت های مردمی اظهار داشت: کل اعتبارات شهرستان بابلسر در سال ۹۲ تنها۳۰۰میلیون تومان بود که با مساعدت نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی و مشارکت خوب مردم بابلسر این مقدار به دو میلیارد تومان در سال۹۳ رسید.

جابر حسن زاده به اجرای دو پروژه مهم روستاهای اجاکسر و شورک به احمدکلا اشاره کرد وگفت: اجرای پروژه در روستای احمدکلا به شورک حدود ۱.۵کیلومتر می باشد که با اجرای این پروژه بخش زیادی از مشکلات این روستا که موجب بروز حوادث و تصادفات می شد کاسته می شود.

وی از دهیاران خواست زمان اجرای پروژه مدیریتی بیشتری در سطح روستاها داشته و تردد انجام نشود تا پروژه در زمان معین به بهره برداری برسد.

رئیس اداره راه، مسکن و شهرسازی بابلسر با اعلام اینکه امسال راههای فرعی روستایی که قابلیت ارتقا دارند، ارتقا می یابند و به راه اصلی مبدل می شوند، گفت: از تمام توان خود برای جذب اعتبار بیشتر جهت تکمیل پروژه اجاکسر به رزکنار استفاده خواهیم نمود چون اجرای این پروژه علاوه بر اینکه موجب بهبود وضعیت تردد و عبور و مرور می شود زمینه جذب توریست و گردشگر را نیز فراهم می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار