کد خبر: ۲۷۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 16 August 2016

استاندار سیستان و بلوچستان در سومين نشست شوراي راهبردي گردشگري استان گفت: دامنه ي وسيعي ازتنوع گردشگري در بخش هاي مختلف استان با برجستگيهاي خاص جغرافيايي داريم كه بيشتر آنها يا بي نام و نشان مانده و يا در مسير تخريب و فراموشی قرار گرفته است.

 علی اوسط هاشمی افزود: لازمه ورود در چرخه ي اقتصادگردشگری ملی شناسايي و برجسته كردن اين مكان ها در سطح ايران و جهان است كه به دنبال آن اشتغال مردمان را در پي خواهد داشت.

هاشمي بیان کرد: اگر بخواهيم نگاه ايرانيان و جهانيان را به استان پررنگ كنيم لازمه اش همين توسعه ي استان از لحاظ گردشگري به دور از هرگونه تعصب و تنگ نظري مي باشد .

رئيس شوراي راهبردي گردشگري استان بر اساس روايتی از امام جعفر صادق (ع) ضرورت هاي چهارگانه را براي زندگي انسان لازم دانست كه عبارتند از: مناجات و عبادات، معيشت، تفريحات سالم وخواب و استراحت که در این راستا نقش گردشگري را در تعالی روح آدمی و شاد زيستن مردم ضروری دانست .

استاندار در ادامه گفت: به پاسداشت صبوري و میهمان نوازي مردم اين ديار تمامي مسئولين موظفند كليه امكانات خود را بكار گرفته و در جهت توسعه ي ملي با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي فراواني كه اين استان دارد طرح ها و پروژه هاي گردشگري و درآمدزاي قابل اجرا در اين استان را شناسايي و ظرف مدت 15 روز به دبيرخانه ارسال دارند.

استاندار سيستان و بلوچستان با توجه به وجود 32 بانك در استان افزود: اعتماد مردم از سپرده گذاري در بانكها حاصلش بايد ايجاد دو پروژه گردشگري توسط هر بانك در هر شهرستان باشد وی خواستار امضاء تفاهم نامه با بانك ها در خصوص ارائه ي طرح هاي گردشگري شد.

هاشمي تاكيد كرد: از آنجائيكه راه توسعه ي روستاها اقتصادي كردن روستا و پايلوت قرار دادن ان ميباشد از مدير كل روستايي و ديگر اعضاء میخواهم نقشه ي توسعه ي روستاها از طریق طرح جهت روستاهاي داراي پتانسيل گردشگري با تعريف حداقل 5 روستاي نمونه ي گردشگري در هر شهرستان توسط فرمانداران و بخشداران را ارائه دهند

وی دستور داد: جلسه ي ماهانه اين ستاد در يك محل گردشگري استان و هر 15 روز در مركز استان جهت ارائه گزارش كار تشكيل گردد.

هاشمي در ادامه اظهار داشت: تمامي دستگاههاي اجرايي توان كاري و فكري خود را بكار گرفته و بدور از هر گونه تعصبي جهت آباداني و توسعه ي ملي استان همت گمارند نگاههای بسته و بدبینانه مانع توسعه ی گردشگری و بدنبال ان مانع توسعه همه جانبه می گردد .

نماینده عالی دولت در استان با توجه به جمعیت 60درصدی غيربومي دانشگاهها در استان از کلیه دانشگاهها و همچنين آموزش پرورش خواست استان شناسي ، استان گردي و اردوهاي گردشگري را در برنامه ي كاري خود برای دانشجویان قرار دهند.

استاندار از اداره كل بنادر و فرمانداري چابهار و كنارك خواست: سواحل را با سبك هاي نو و جذاب زينت دهند والگوها و مدلهاي نو سازگار با خواسته هاي مردم در سواحل ايجاد كنند تا اقامت را جهت گردشگران و بازديد كنندگان در مناطق گردشگري امكان پذير كنيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار