ششمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی درحالی عصر یکشنبه به کار خود پایان داد که شهرستان لامرد با اختلاف زیاد توانست مقام اول در برگزاری این جشنواره را از آن خود کند.
کد خبر: ۲۷۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 15 August 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:منطقه فارس رئیس کتابخانه عمومی شهرستان لامرد دوشنبه 25 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: در آيين اختتاميه جشنواره ملي كتابخواني رضوي شهرستان لامرد با شرکت 690 نفر به‌عنوان برترين شهرستان در اجرا و تعداد شرکت کننده در اين برنامه فرهنگي انتخاب شد.

سید علی احمدی‌زاده عنوان کرد: این موفقیت مرهون خدمت و همت کتابداران شهرستان و برنامه ریزی مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان است و نشان از علاقه مردم فرزانه لامرد به  موضوع مطالعه و كتابخواني دارد.

وی افزود: در این جشنواره بیش از ۸ هزار نفر شرکت کننده از استان فارس در سه مقطع سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و ۲ گروه فردی و خانوادگی در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

احمدی‌زاده با اشاره به وجود ۱۵ کتابخانه در شهرستان لامرد، تاکید کرد: هم اكنون شهرستان لامرد با سرانه 25.5 مترمربع زيربناي فضاي كتابخانه‌اي بيشترين سرانه را درميان شهرستان‌هاي استان فارس داراست که يكي از ابتكارات اين مديريت جذب كمك خيرانديشان در واگذاري ساختمان جهت ايجاد كتابخانه‌ها بوده است .

رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان لامرد اضافه كرد: از نظر فعاليت‌هاي فرهنگي و نرم افزاري و برنامه‌هاي جذب مخاطب در كتابخانه‌هاي شهرستان اقدامات موثر واساسي انجام شده كه اين برنامه‌ها الگوي ديگر مناطق استان فارس شده است.

احمدي‌زاده با توجه نزديكي هفته دولت و با هدف  ارائه گزارش سه ساله عملكرد دولت در مجموعه خود گفت: در سه  سال قبل و ابتداي مسئوليت اينجانب تعداد كتابخانه‌هاي شهرستان ٧ كتابخانه عمومي بود كه هم اكنون اين تعداد به ١٥كتابخانه عمومي در شهرها و روستاهاي شهرستان افزايش يافته كه اين افزايش تعداد كتابخانه منجر به رشد تمامي شاخص‌هاي كتابخانه‌اي در لامرد شده است.

رئيس احمدي‌زاده اظهار اميدواري كرد كه در هفته دولت نيز يك كتابخانه روستايي با زيربناي ٢٣٠متر مربع كه توسط اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان تجهيز شده است، در بخش چاهورز لامرد افتتاح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار