برنامه تجلیلی که از شبکه استانی تبرستان به‌صورت زنده پخش می‌شد آنچه محور قرار گرفته بود رسانه‌ها و خبرنگاران بودند که در زیر سایه امام رضا(ع) ساعاتی روی آنتن رسانه دیداری قرار گرفتند.
کد خبر: ۲۷۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 12 August 2016
به گزارش تابناک مازندران،  هنوز یک هفته از 17 مرداد و روز خبرنگار نگذشته است که تجلیل از خبرنگاران در مازندران همچنان ادامه دارد.
 
با توجه به اینکه همه اقشار جامعه معتقدند که خبرنگاری حرفه‌ای سخت و شکننده است، تجلیل از این قشر زحمتکش را در یک روز فرصتی بسیار اندک می‌دانند و تقریباً حدود یک هفته‌ای میزبانی از خبرنگاران با هدف تجلیل یک ساله از فعالان عرصه رسانه گاهی از سوی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، بخش خصوصی و برخی از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و صنعتی انجام می‌شود.
 
«دنیای آرزو» با یک دنیا آرزو در مرکز مازندران اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش توسعه گردشگری کرده است و دو سالی است در اجرای پروژه میزبان اصحاب رسانه به‌مناسبت روز خبرنگار می‌شود.
 
امسال با تکمیل فاز یک دنیای آرزو برنامه‌سازی صدا و سیمای مرکز تبرستان با عنوان برنامه «چلچلا» به تجلیل از خبرنگاران در این مجموعه پرداخت و شب گذشته دورهمی خوب و مفرحی را در ایامی که به دهه کرامت منصوب است برگزار کرد.
 
حضور همه خبرنگاران مرکز مازندران در میزهای گردی که تا چشم می‌گرداندی زحمتکشان عرصه رسانه دیده می‌شدند اما در جمع خبرنگاران افرادی هم جولان می‌دادند که هدف‌شان معرفی خود برای انتخابات شورای اسلامی شهر ساری بود.
 
برنامه تجلیلی که از شبکه استانی تبرستان به‌صورت زنده پخش می‌شد آنچه محور قرار گرفته بود رسانه‌ها و خبرنگاران بودند که در زیر سایه امام رضا(ع) ساعاتی روی آنتن رسانه دیداری قرار گرفتند.
 
اما برنامه‌ساز شبکه تبرستان مصاحبه کوتاه از خبرنگاران ساروی را در برنامه خود گنجانده بود و قریب به اتفاق خبرنگارانی که مصاحبه شدند با سابقه بیش از 10 سال در عرصه رسانه فعالیت می‌کردند.
 
مهدی پورعرب از خبرنگاران ساروی با 24 سال سابقه کاری در عرصه رسانه معتقد بود که خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند و هدف‌شان کاهش دغدغه‌های جامعه است.
 
کلثوم فلاحی هم که در جشنواره مطبوعات استانی رتبه برتر را در بخش گزارش اجتماعی کسب کرده است و از اینکه در متن جامعه قرار دارد هدفش بیان مشکلات مردم با ابزار رسانه است به رسالت و تعهد خود در این حرفه افتخار می‌کند.
 
رقیه نعلبندانی هم از دیگر خبرنگارانی بود که با 14 سال سابقه کاری در رسانه و خبرگزاری فارس، خبرنگاران را قشر متعهد و دلسوز جامعه دانست و معتقد بود اگر به 14 سال قبل برگردد دوباره همین شغل را برای خود انتخاب می‌کند چون خبرنگاری نگاه فعالان این عرصه را نسبت به دور و برشان تغییر می‌دهد.
 
اشکان جهان‌آرای از دیگر خبرنگارانی بود که در روزنامه همشهری فعالیت می‌کند و امسال هم جشنواره‌ای شد، هر اثر خبری را یک کار هنری می‌داند و معتقد است خبرنگار باید پایبند به رسالت خود باشد و امانتداری را سرلوحه کار خود قرار دهد.
 
مهرانگیز عباسی، سرپرست خبرگزاری فارس مازندران هم معتقد است در کار خبرنگاری باید به مصالح مردم توجه شود، وقتی با ارسال گزارش یا خبر مشکلی از مردم حل می‌شود عشق و علاقه کار خبر در وجود خبرنگار می‌جوشد.
 
فلاحتی سرپرست خبرگزاری ایرنا در مازندران هم کارش را با پیاده کردن خبر از رادیو شروع کرده است معتقد است خبرنگار نباید خبربیار باشد برای تکمیل یک خبر باید مخاطب را بشناسد و مطالب را با ذهن مخاطب وفق دهد تا کاری فاخر و اثرگذار ارائه دهد.
 
آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان ساری مهمانان ویژه‌ای که شامل مسؤولان استانی و شهرستانی بودند هم داشت البته در خلال برنامه زنده تلوزیونی موسیقی بومی و محلی مازندرانی هم توسط یک گروه اجرا می‌شد و فضای دورهمی را صمیمی‌تر می‌کرد، در هر بخش از برنامه مدعو ویژه‌ای روی سن دعوت می‌شد و مطالب کوتاهی از رسالت خبرنگاری بیان می‌کرد.
 
محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از مدعوین ویژه آئین تجلیل از خبرنگاران بود و سخنانش را با یاد و خاطر شهدای خبرنگار شروع کرد و گفت: مازندران ظرفیت خوبی دارد هر از چند گاهی خبرهای خوب و ناخوشایندی به گوش ما می‌رسد اما وحدت بین نمایندگان سبب می‌شود تا مشکلات استان کم شود.
 
وی با اشاره به اینکه امیدواریم دولت به این نتیجه برسد در بحث منطقه آزاد اصلاحیه لایحه خود را اعلام کند، افزود: در مازندران سه نقطه برای منطقه آزاد معرفی شده است که بندر امیرآباد و فرح‌آباد ساری جای کار دارد تا آن را منطقه گردشگری اعلام کنند.
 
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از شالیکاران مازندرانی، اظهار کرد: لازم است دولت در حمایت از شالیکاران جدی وارد شود و خدا نکند در این موضوع قانون‌گریزی داشته باشد.
 
این مسؤول افزود: مجلس جلوی فضای واردات برنج در زمان برداشت محصول شالی را می‌گیرد و با تمام قدرت حامی کشاورزان هستیم.
 
دامادی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری هم شاهد اتفاقات مثبتی هستیم، اضافه کرد: چشمه سورت از ظرفیت‌های گردشگری است که با پیگیری مسؤولان استانی و شهرستانی به زودی سرمایه‌گذار کارش را در این منطقه توریستی کم نظیر شروع می‌کند.
 
وی پروژه دریا تا تجن را برای منطقه گردشگری مناسب دانست و گفت: غرب مازندران هم قابلیت گردشگری دارد بجای اینکه شاهد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی باشیم به توسعه گردشگری پرداخته شود.
 
نماینده مردم ساری و میاندورود بحث بیمه خبرنگاران را از دغدغه‌های ویژه اصحاب رسانه دانست و افزود: با توجه به تلاش مستمر و نقش موثر خبرنگاران طرحی مبنی بر حمایت و بیمه خبرنگاران آماده شد و به مجلس ارائه می‌شود و در این خصوص نیازمند حمایت هستیم.
 
مازندران حدود 600 خبرنگار دارد.

 فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار