معاون آموزش و پرورش استان مرکزی خبرداد؛
تابناک: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهمیت مقطع پیش دبستانی در یادگیری دانش آموزان از اجرای طرح توسعه پیش‌دبستانی در مناطق محروم و روستایی در استان مرکزی خبرداد.
کد خبر: ۲۷۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 11 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، راحمه رجایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به طرح توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم و روستایی اظهار داشت: طرح توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم و روستایی یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های این مهم اینست که خانواده‌ها پاسخگوی کودکان نیستند و نمی‌توانند همه مهارت‌های اجتماعی لازم را به کودک انتقال دهند زیرا کودکان نیازمند دریافت انضباط فکری هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به تاثیر آموزش‌های مقطع پیش دبستانی در فهم دانش آموزان مقطع ابتدایی برای یادگیری مقررات گفت: نوآموزان مقررات مدرسه را در این طرح آموزش می‌بینند، در کلاس اول ابتدایی تفاوت مشهودی بین کودکانی که پیش دبستانی رفته‌اند و کسانی که نرفته‌اند وجود دارند.

رجایی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این طرح توسعه اجتماعی و آشنایی با مکان آموزشی برای نوآموزان مقاطع ابتدایی است.

وی شیوه اجرای طرح را این گونه خواند که: ما به مناطق بخشنامهارسال می‌کنیم و نوآموزان را روزی یک ساعت وارد کلاس می‌کنیم همانطور که در سال تحصیلی 94-95 تعداد 780 نفر در 270 آموزشگاه با 90 میلیون اعتبار سرکلاس فرستادیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به نقش صداوسیما در کمک به آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف آموزشی گفت: صدا سیما در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به اولیا جهت ثبت نام در مراکزی که مجوز آموزش و پرورش دارند باید تلاش کند، همچنین وی اقدام متولیان دوره پیش دبستانی نسبت به دریافت مجوز آموزش و پرورش را خواستار شد.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار