رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه:
رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان های نخبه پرور کشور است، گفت: اگر به این افراد توجه کافی صورت نگیرد احتمال خروج آن ها از کشور و برخوردار نشدن از دانش و مهارت آن ها وجود دارد.
کد خبر: ۲۷۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 09 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛مریم اسلام پناه  به آخرین وضعیت بنیاد نخبگان استان، برنامه ها آن اشاره و اظهار کرد: از مجموع تعداد نخبگان استان، 180 نفر آن ها مخترع هستند که اختراعات آن ها به ثبت رسیده است.
وی همچنین به اختراعات نخبگان استان اشاره کرد و گفت: 101 مورد از اختراعات صورت گرفته در سطح سه قرار دارند، 35 مورد از اختراعات به مرحله تجاری سازی رسیده شده و 20 مورد دیگر از اختراعات نیز در شرکت های دانش بنیان استان که از مجموعه پارک علم و فناوری خدمات دریافت می کنند، حضور دارند.
اسلام پناه در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح رویداد کارآفرینی اظهار کرد: در این طرح نخبگان ایده های خود را در حضور مسئولان بخش دولتی و خصوصی مطرح و از آن دفاع می کنند و چنانچه با موافقت روبرو شد طرح آزمایشی آن ها به مرحله عمل و تولید خواهد رسید.
رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه یادآور شد: در همین راستا 10 طرح آزمایشی در نزد دانشگاه علوم پزشکی و 6 طرح نیز در نزد دانشگاه رازی تائید و طرح های آزمایشی به مرحله اجرا و عمل درآمده اند.
وی همچنین یکی دیگر از اقدام های این بنیاد را اجرای طرح شهاب (شناسایی و هدایت دانش آموزان برتر) در سطح مدارس عنوان کرد و گفت: این طرح به تازگی آغاز شده و در آینده با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.
اسلام پناه در پایان به شرایط عضویت در بنیاد نخبگان اشاره و اظهار کرد: نفرات اول تا سوم المپیادهای معتبرعلمی، دانشجویی کشوری و بین المللی، المپیادهای معتبر علمی دانش آموزی کشوری و بین المللی، مسابقات معتبر قرآنی و برگزیدگان مسابقات ملی و بین المللی مهارت و جشنواره های خوارزمی رازی، جوان و شیخ بهایی می توانند عضو بنیاد شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار