مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که دولت یازدهم در سه سال گذشته 528 میلیارد ریال در طرح ها و زیرساخت های گردشگری این استان سرمایه گذاری کرده است .
کد خبر: ۲۷۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 07 August 2016
 به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگ نیا روز یکشنبه افزود : بیش از 451 میلیارد ریال از این مبلغ در قالب تسهیلات به بخش خصوصی پرداخت شد تا برای اجرای طرح های گردشگری هزینه شود.
وی گفت : بیش از 77 میلیارد ریال هم در این مدت از محل اعتبارات استانی و ملی برای تامین زیر ساخت های گردشگری در مناطق نمونه گردشگری ، قطب ها ، سواحل و محورهای گردشگری هزینه شد .

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به وجود 159 طرح گردشگری نیمه تمام شامل هتل ، متل ، مهمانپذیر و طرح های زیر ساختی دیگر در استان اشاره کرد و افزود : این طرح ها با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد در حال اجراست .
وی سرمایه گذاری انجام شده تاکنون در این طرح ها را 11 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که برای تکمیل آنها به 30 هزار میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز است . بزرگ نیا به صدور 453 فقره موافقت نامه اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری در مازندران در دوره سه ساله فعالیت دولت یازدهم اشاره و تاکید کرد که تمامی این موافقت نامه ها در حال پیگیری و اجراست .
بر اساس آمارهای رسمی مازندران به عنوان مهم ترین مقصد گردشگری کشور ، سالانه میزبان حدود 30 میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است .

مهم ترین مشکل این استان در بخش گردشگری ضعف های زیرساختی و کمبود تاسیسات و امکانات گردشگری است که در ایام تعطیل بیش از پیش خودنمایی می کند. ظرفیت اقامتگاهی مازندران بنا به گزارش های رسمی 770 هزار نفر شب است که از این تعداد تنها 30 هزار نفر شب ظرفیت اقامتی رسمی شامل هتل ، متل ، هتل آپارتمان ، مهمانپذیر ، زائرسرا و اقامتگاه های دولتی است.
 
منبع: ایرنا
برچسب ها: گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار