معاون هواشناسی مازندران:
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: تا پایان هفته جاری کماکان با استقرار الگوی تابستانه هوای گرم و نسبتاً مرطوبی در استان شاهد هستیم.
کد خبر: ۲۷۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ 06 August 2016

به گزارش تابناک مازندران،  احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به استقرار جوی پایدار و الگوی تابستانه بر روی نوار شمالی کشور روزهای گرمی را سپری می‌کنیم.
 
وی بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته گرم‌ترین دمای مربوط به شهرهای ساری و دشت‌ناز با 35 و قراخیل قائم‌شهر و آمل با 34 درجه و کمینه دما نیز مربوط به بلده با 12 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.
 
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد تا پایان هفته جاری کماکان با استقرار الگوی تابستانه هوای گرم و نسبتاً مرطوبی در استان شاهد هستیم.
 
اسدی با اشاره به پیش‌بینی هوای صاف و آفتابی تا پایان هفته جاری در مازندران، اضافه کرد: با توجه به اینکه گرمای هوا فرصت خوبی برای برداشت محصول توسط شالی‌کاران است اما این موضوع موجب افزایش مصرف انرژی می‌شود که نیاز است مدیریت لازم در این زمینه صورت گیرد.
 
وی یادآور شد: با توجه به رطوبت و شرجی بودن هوا، دمایی که احساس می‌شود بیشتر از دمای اتفاق افتاده است.
 
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا گلخانه‌داران و مرغ‌داران نسبت به تهویه سالن‌ها اقدام کنند، افزود: همچنین افراد از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند و در صورت روشن کردن از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.
 
وی در پایان گفت: دریای مازندران طی دو روز آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود که باید مسافران نکات ایمنی را رعایت کرده و در محدوده قانونی طرح‌ها شنا کنند.
برچسب ها: مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار