مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: بیش از یک ششم از قنوات استان در شهرستان سبزوار واقع شده که برای احیای آن به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.
کد خبر: ۲۷۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 02 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، منصور برغمدی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی سبزوار با بیان اینکه 203 مجوز برای احداث صنایع تبدیلی در شهرستان سبزوار صادر شده اظهار کرد: از این تعداد 19 واحد پروانه بهره برداری صادر شده است.

وی با بیان اینکه 12 واحد از این تعداد نیز به مرحله احداث و راه‌اندازی رسیده‌اند گفت: متاسفانه کمبود نقدینگی سبب شده تا این واحدها به مرحله بهره برداری نرسند. برای اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها نیازمند به 15 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات هستیم.

برغمدی با بیان اینکه این واحدها در زمینه‌های صنایع تبدیلی، خوراک دام و صنایع بسته بندی ایجاد شده‌اند گفت: با بهره برداری از واحدها شاهد اشتغال خوبی در شهرستان هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به 480 پرونده انتقال آب در سبزوار نوبت دریافت تسهیلات هستند گفت: در حال حاضر بیش از 400 کیلومتر خطر انتقال آب در انتظار تخصیص 24 میلیارد تومان تسهیلات است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح بخش مهمی از مشکلات ما در زمینه انتقال آب اراضی شهرستان حل می‌شود افزود: یکی از مهمترین نیازهای بخش کشاورزی شهرستان احیا و مرمت قنوات است.

برغمدی با بیان اینکه قدمت بخش مهمی از قنوات بیش از هزار سال است، تصریح کرد: بیش از یک ششم از قنوات استان در شهرستان سبزوار واقع شده که برای احیای آن به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی با بیان اینکه 1012 کیلومتر قنات در شهرستان سبزوار وجود دارد ادامه داد: طول این قنوات به بیش از 1155 کیلومتر است که دبی استحصالی آب از آنها 4 لیتر در ثانیه است.

برغمدی با بیان اینکه دلیل عمده تخریب این قنوات، بروز سیل، خشکسالی، زمین لرزه و عدم رعایت حریم توسط کشاورزان است اظهار داشت: با تلاش خیرین در سال گذشته 20 رشته قنات به طول 10 کیلومتر با هزینه یک میلیارد ریال احیا و مرمت شد. با توجه به ضرورت احیای قنوات شهرستان در سال جاری، احیاء و مرمت 50 رشته قنات در دستور کار قرار گرفته که 500 میلیون تومان از اعتبارات بخش کشاورزی به این حوزه اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به اختصاص سه میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبارات مکانیزاسیون به بخش کشاورزی سبزوار گفت: در این راستا 120 دستگاه انواع ماشین آلات در حوزه مکانیزاسیون به بخش کشاورزی شهرستان اختصاص داده شده است. در حال حاضر 50 پرونده آبیاری نوین تشکیل شده که برای اجرای آن به سه میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار