کد خبر: ۲۶۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 22 July 2016
دوازدهمین دوره جشن تیرگان و روز ملی دماوند در شهر کوهپایه‌ای و کوهستانی رینه آغاز شد.

دوازدهمین دوره جشن تیرگان و روز ملی دماوند در شهر کوهپایه‌ای و کوهستانی رینه آغاز شد.

جشن تیرگان با هدف پاسداشت آیین‌های محلی مازندران بوده و در آن به آسیب‌های مختلف قله دماوند و رشته کوه البرز پرداخته می‌شود.

این همایش از صبح امروز با حضور جمعی از مسؤولان کشوری، استانی، محلی، دوستداران طبیعت، دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان به آداب و رسوم دیار کهن تبرستان دنبال شد.

نشست بررسی، پرسش و پاسخ دوستداران طبیعت و مردم با چهره‌های شاخص حوزه محیط‌زیست در دانشگاه پیام‌نور رینه برگزاری شد.

نمایشگاه آثار بومی و سنتی همانند غرفه‌های حوزه محیط‌زیست، عکس رشته کوه البرز و قله دماوند، صنایع‌دستی، لباس‌های بومی، عشایری، سنتی و خوراکی‌های محلی و بومی برای استفاده عموم دایر شد.

جشن تیرگان به پاسداشت پرتاب تیر آرش از فراز البرز کوه انجام شد که پس از آن، آرش در راه آزادی میهن جاوید جان داد.

بخشدار لاریجان مازندران در این همایش اظهار کرد: لاریجان یکی از بخش‌های بزرگ و کوهستانی کشور بوده که سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

رضا مقدم افزود: بخش لاریجان با در اختیار داشتن رودخانه هراز، قله سر به فلک کشیده دماوند به‌عنوان بام ایران، محور مواصلاتی هراز با تردد میلیونی در سال، مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا زمینه را برای جذب توریست فراهم کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ تیرگان با حضور اقوام مختلف در پای قله دماوند، بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این جشن ملی و سنتی انجام شده است.

مقدم گفت: همایش بزرگ روز ملی دماوند کوه نیز با حضور مسؤولان، اجرای موسیقی سنتی و ایرانی اصیل به همراه بیان مشکلات بام ایران و راه‌های حل آن آغاز شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار