معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بحث اهدای صدقات اینترنتی و صندوق‌های صدقات دیجیتال فعال شده است.
کد خبر: ۲۶۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 21 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، فاطمه رهبر ظهر امروز در حاشیه گردهمایی سراسری کمیته امام خمینی (ره) که در اردوگاه ثامن الائمه(ع) مشهد برگزار شد در نشست خبری با بیان اینکه طبق آخرین آمار‌ 4 میلیون نفر ‌معادل یک میلیون و 750 هزار خانوار ‌زیرپوشش کمیته امداد ‌هستند، اظهار داشت: ‌از این تعداد یک میلیون و 30 هزار نفر زن سرپرست خانوار، 42 هزار نفر زمین‌گیر و از کار‌افتاده و 40 هزار سالمند هستند.
وی با بیان اینکه 200 هزار ‌زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: ‌با مستمری‌بگیری که از این مجموعه دارند می‌توانند از زیرپوشش بودن کمیته امام خمینی (ره) خارج شوند؛ همچنین در جهت رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار روستایی هم که 48 هزار نفر در سطح کشور هستند این طرح در حال اجرا‌ست.
معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره رفع مشکلات ازدواج فرزندان زیرپوشش این مجموعه خاطرنشان کرد: در بحث ازدواج فرزندان کمیته امام خمینی(ره) تا سقف دو میلیون تومان پرداخت نقدی جهت تهیه جهیزیه و 3 میلیون تومان بسته حمایتی غیرنقدی برای اقلام ضروری اعطاء می‌شود.
رهبر تصریح کرد: 48 هزار نفر دختر و پسر سن ازدواج در نوبت دریافت این تسهیلات هستند که به زودی این تسهیلات نقدی و غیرنقدی به 40 هزار نفر از آنها اعطا می‌شود.
وی تأکید کرد: در سطح کشور 2516 نفر در امر مددکاری مددجویان فعال هستند و 600 هزار نفر در مناطق محروم و مرزی ساکن هستند؛ همچنین 4250 نفر بیمار خاص و 15 هزار و 600 نفر بیمار صعب‌العلاج داریم که اقدامات لازم در جهت درمان آنها در دست اقدام است.
معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حوزه اشتغال به تخصص افراد توجه شده است، گفت: در این رابطه جلسه‌ای با معاونت خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتیم تا استعدادیابی‌هایی شکل بگیرد و افراد در زمینه‌هایی که تخصص دارد مشغول به کار شوند و کارشان با روحیه فکری‌شان سازگار باشد.
رهبر با اشاره به اجرای طرحی برای استمرار مشارکتهای مردمی در طول سال گفت: مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) به دو صورت عمومی و تخصصی اجرا می‌شود که در برخی ایام سال مانند ماه مبارک رمضان به دلیل معنویتی که دارد این مشارکت به صورت ویژه و خاص است.
وی افزود: در این باره طرحی در جهت تداوم این نیات مردمی در طول سال ارائه شده و طرح کارشناسی شده‌ای نیز با عنوان جدا شدن واحد اکرام از معاونت حمایت و سلامت مصوب شد که این طرح پس از ماه مبارک رمضان اجرایی شده است.
معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره موضوع توانمندی مددجویان زیرپوشش خاطرنشان کرد: باید اقداماتی صورت پذیرد تا 5 درصد افراد زیرپوشش توانمند شده و از زیرپوشش بودن این مجموعه خارج شوند و ارائه تسهیلات بانکی بدون بهره، مشاوره‌های فنی و حرفه‌ای، شغلی از دیگر اقدامات این معاونت است.
رهبر تصریح کرد: به دلیل تغییر رویکرد و جذب حامی بیشتر موضوع جذب حامیان به واحد مشارکت‌های مردمی انتقال یافت. کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از 23 طرح حمایتی برای افراد زیرپوشش خود دارد که طرح‌های ایتام و محسنین زیر مجموعه معاونت حمایت از سلامت خانواده هستند.
معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره فعال کردن صندوق‌های صدقات اینترنتی و دیجیتال در سطح کشور، بیان کرد: بحث اهدای صدقات اینترنتی و صندوق‌های صدقات دیجیتال فعال شده و اهدای هدایا با کارت عابر بانک قابل انجام است.
رهبر با اشاره به اینکه هر یتیم در کشور به طور میانگین 5 حامی دارد، گفت در طرح محسنین کمک هزینه درمانی و دانشجویی اهدا می‌شود.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار