فرماندار شهرستات رزن از وجود 800 تحصیلکرده بیکار در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 21 July 2016
فرماندار شهرستات رزن از وجود 800 تحصیلکرده بیکار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، فتحعلی حسینی در سومین کارگروه اشتغال شهرستان رزن با بیان اینکه مهمترین چالش پیش روی نظام بحث اشتغال و بیکاری جوانان است، اظهار کرد: تمام تلاش های انجام شده توسط مسئولان در خصوص بیکاری به عنوان یکی از معضلات مهم در کشور، استان و شهرستان است.

وی افزود: نخستین کاری که امسال در شهرستان رزن در  این راستا انجام گرفت، پرداختن به بحث تعیین وضعیت واحدهای مشکل دار است به طوریکه تعداد این واحدها در حوزه تعاون ۳۲مورد، در حوزه کشاورزی ۸ مورد و در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۹ مورد است.

وی ادامه داد: در مجموع نیاز به ۵۱۸ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای بهبود و سامان یافتن این واحدها نیاز است  که از همه دستگاه ها انتظار پیگیری و هماهنگی  برای فعال شدن این واحد ها را داریم.

حسینی اضافه کرد: مجموعه ای که بیشترین اشتغال را با کمترین سرمایه گذاری ایجاد کند از اولویت برخوردار است.

فرماندار رزن از ظرفیت ایجاد شده به نام طرح های مشارکتی در رزن خبر داد و گفت: شهرستان رزن به علت دارا بودن جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر مشمول استفاده از این طرح است که ارائه تسهیلات با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۸ ساله و ۱۵ درصد تخفیف سپرده بانکی در طرح های غیر مشارکتی از مزایای این طرح ها است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رزن نیز از برگزاری همایش کار آفرینی و اشتغال در مرداد ماه با هدف بررسی مشکلات و پتانسیل های شهرستان رزن خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان بیکار، سرمایه گذاران بومی و غیر بومی از جمله میهمانان این همایش هستند.

پرویز فهیمی عنوان کرد: تا کنون ۱۱ طرح غیر مشارکتی و ۸ طرح مشارکتی در شهرستان مصوب شده است که در این طرح‌ها دولت، تسهیلات با بهره پایین را برای شرکت تعاونی‌ها با ۲۵ عضو برای فعالیت های تکمیل، توسعه و ایجاد پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: کف مشارکت در این طرح ۲۵ عضو است و حجم سرمایه گذاری برای این اعضا ۷۵۰ میلیون تومان است که آورده متقاضیان ۴۰ درصد و ۶۰ درصد نیز تسهیلات پرداخت می شود که از شاخصه های این طرح ها می شود به سود ۳ درصد، بازپرداخت ۶ ساله و معاف بودن از پرداخت مالیات اشاره کرد.

وی ادامه داد: مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل استان با هدف رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بررسی می شود.

فهیمی اظهار کرد: اگر خواستار رونق اقتصادی هستیم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی باید در زمینه تولید با تعامل همه ارگان ها اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی افزود: تولید وقتی به ثمر خواهد رسید که مصرف کالای داخلی فرهنگ سازی شود که با توجه به مسائل رقابتی و بالا بودن کیفیت محصولات داخلی باید حمایت های لازم از تولید و کالای داخلی در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مصرف شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رزن همچنین وجود ۸۰۰ فارغ التحصیل بیکار در شهرستان کوچکی مثل رزن را بسیار قابل تامل دانست .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار