رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛
وضعيت نيروي انساني مازندران به گونه اي است كه هيچ جاي كشور ظرفيت منابع انساني مازندران را ندارد .چرا سرمايه هاي مازندران در ديگر نقاط كشور منشاء تحول هستند ولي در استان خود نمي توانند منشاء خدمت باشند بايد نگاه ما اصلاح شود و....
کد خبر: ۲۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 22 April 2015
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در جمع نخبگان و مديران مازندراني گفت : با آگاهي كه از وضعيت 31 استاندار كشور دارم استاندارمازندران از بسياري از استاندار هاي موجود توانمندي بيشتر دارد.
به گزارش تابناک سیدرضا صالحی امیری  گفت : براين باور هستيم با انسجام ، وحدت ، همدلي و همزباني مي توانيم قدمهايي را براي توسعه استان برداريم .
وي تاكيد كرد : اگر قرار است در استان اتفاقي بيافتد مقدمه و بسترلازم  آن ايجاد انسجام است در ميان نيروهاي استان و اين انسجام با سخنراني ، شعار و تشويق و پلاكارد اتفاق نمي افتد و انسجام از ابتدا از دل و درون آغاز مي شود و همدلي و همزباني آغاز انسجامي است كه ميان دولت و ملت بايدشكل بگيرد ميان دولت و ملت انسجام شكل نمي گيرد مگر آنكه انسجام بين نخبگان و دولت اين انسجام شكل بگيرد و نخبگان به عنوان حلقه واسط بين دولت و ملت اين انسجام دروني را تقويت كنند .
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاكيد كرد : همه مي توانند گرايش سياسي داشته باشد و همه هم دارند و اين هم تعارضي ندارد كه براي رضاي خدا ، براي توسعه استان و براي فقرزدايي و اشتغال و براي دهها مسئله حياتي گرايشات خود را فداي منافع ملي و منافع استان نمائيم .
وي تصريح نمود : مگر نه اينكه همه ما در زير چتر يك ولايت يك نظام ، يك دولت و يك سيستم هستيم اگر اينگونه است پس مي توان نتيجه گرفت گرايشات فرع بر اصول است و اصول آن چيزي است كه همه به آن باور داريم و به آن وفاداريم .
وي حاشيه سازي را مانع و مخل توسعه مازندران خواند و گفت : يكبار ديگر با همدلي مي توانيم برا ي توسعه استان از حاشيه عبور كنيم و به متن برسيم و براي عبور از حاشيه هميشه عده اي مانع تراشي مي كنند.
صالحي اميري اظهار داشت : وضعيت نيروي انساني مازندران به گونه اي است كه هيچ جاي كشور ظرفيت منابع انساني مازندران را ندارد .چرا سرمايه هاي مازندران در ديگر نقاط كشور منشاء تحول هستند ولي در استان خود نمي توانند منشاء خدمت باشند بايد نگاه ما اصلاح شود و قبل از هر اقدامي نيازمند اصلاح بينش خود هستيم.
وي تاكيد كرد : ما براي توسعه استان از منافع فردي ، حزبي و گروهي عبور كنيم كه براي رسيدن به اين تفكر نياز به خودسازي است وقتي با تركيب استانهاي ديگر مواجه مي شويم افراد با گرايشات متضاد در پيگيري مسائل استان با هم وحدت دارند ولي در نيروهاي خودي استان كمتر مودت ، وحدت و همدلي و همزباني مي بينيم و بايد اين نگاه را اصلاح كنيم و باب شده كه هميشه ديگران را مقصر دانسته و خود را بري از مسائل مي دانيم.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خيلي قضاوت هاي مختلف در مورد اين استاندار مي شوند اگر شما فكر كنيد با آوردن با يك چهره غير بومي مشكلات استان را حل خواهيد كرد سخت در اشتباهيد. استاندار نماينده دولت است با يك مجموعه از سياستهاي ابلاغي دولت در استان بايد حركت كند.
با آگاهي كه از وضعيت 31 استاندار كشور دارم استاندارمازندران در نسبت از بسياري از استاندار هاي موجود توانمندي بيشتر دارد ولي عجيب است اگر يكي از استاندارهاي ضعيف الان راهي مازندران شود برايش فرش قرمز پهن مي كنيم و لي براي دوستان خودمان معمولا با چهره گشاده برخورد نمي كنيم .
مردم فقير چه گناهي كرده اند كه ما مدير آنان شده ايم سيل بيكاران مازندران اشك ما را در مي آورد و خيلي وقتها گريه كردم .
در چنين وضعيتي وجدان ، انصاف ، اخلاق ، مروت و معرفت و رسول و انبيا همه حكم مي كنند ما همه حواشي را كنار بگذاريم به فكر مردم مظلوم باشيم.
دكتر صالحي افزود : اين جمعيتي كه اينجا حضور دارند مي توانند كشور را اداره كنند ولي يك پيش نياز جدي نياز است كه در 30 سال گذشته به آن نرسيديم  و آن هم انسجام دروني است نه لساني انسجامي مبتني بر باور دروني .
وي با اشاره به اينكه اين نشست طليعه اي باشد براي يكدلي ، همدلي و همزباني همه نخبگان استان بدور از همه وابستگي ها و گرايشها گفت : سرمايه هاي عظيم انساني و با فضيلت مازندران مي تواند كشور را اداره كند ولي چرا مازندران اداره نمي شود .
صالحي در پايان گفت : اگر به جايگاه رفيع و شان بزرگ ولايت باور داريم بايد در عمل همدلي و همزباني با دولت را نشان دهيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار