کد خبر: ۲۶۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 16 July 2016
رئیس اداره بهزیستی قائم‌شهر از وجود 5 هزار معلول در این شهرستان خبر داد.

 علی محمدی بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سه شاخه تخصصی و یک شاخه عمومی در حال انجام وظیفه است.

وی افزود: در حوزه توانمندی، 5 هزار معلول با درجات مختلف اعم از معلولیت ذهنی، جسمی و حرکتی و اعصاب و روان در شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی قائم‌شهر تصریح کرد: خدمات توان‌بخشی اداره بهزیستی در دوبخش انجام می‌شود و بخش مراقبتی و حمایتی که در منازل ارائه شده و بخش دیگر مراقبت‌هایی است که به دلیل قادر نبودن خانواده‌ها در مراکز توان‌بخشی انجام می‌شود.

این مسؤول، بخش عمده فعالیت بهزیستی را توانمند‌سازی معلولان برشمرد و گفت: شناسایی معلولان و حمایت‌های معنوی و توانمند کردن افراد برای اشتغال و حمایت‌های بیمه‌ای نهایت کار این نهاد است.

محمدی با بیان اینکه سیاست اداره بهزیستی شهرستان این است که خدمات توان‌بخشی را به سمت منازل ببریم، افزود: هدف از اجرای این سیاست، صرفه‌جویی در هزینه و تکریم خانواده‌ها است.

وی به شناسایی زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست در شهرستان اشاره و تصریح کرد: تلاش داریم با همکاری سایر روسای دستگاه‌های اجرایی در جهت توانمندسازی این زنان فعالیت کنیم و زمینه را برای اشتغال‌زایی آنان فراهم کنیم.

رئیس اداره بهزیستی قائم‌شهر آسیب‌های اجتماعی را زاییده زندگی بشری دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی جزء جدانشدنی زندگی است ولی می‌توان آنها را مدیریت کرده و جلوی رشد آن را بگیریم.

*تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد قائمشهر به کمتر از نصف رسید

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر نیز با بیان اینکه استاد و دانشجو در فرهنگ ما جایگاه بالایی دارند، اظهار کرد: در این واحد دانشگاهی بیش از 36 رشته تحصیلی در مقطع دکترا، 128 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و صدها رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کاردانی تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسین ابراهیمیان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر یکی از قدیمی‌ترین و کهنسال‌‌ترین واحدهای دانشگاهی کشور است و زمانی در منطقه شمالی دانشگاه مادر محسوب می‌شد و 16 هزار دانشجو داشت و از معدود دانشگاه‌هایی است که در زمان دفاع مقدس شهدایی تقدیم به انقلاب کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان این دانشگاه به کمتر از نصف رسیده و تعداد زیادی استاد و کارمند بر روی دست دانشگاه مانده به طوری که در برخی از رشته‌های تحصیلی آمار استاد از دانشجو بیشتر است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با بیان اینکه ساختمان‌ها و خواب‌گاه‌های این دانشگاه نیز قدیمی و بلااستفاده است از مسؤولان خواست تا به این امر رسیدگی کنند و این واحد دانشگاهی که برند شهرستان است به سرنوشت کارخانه نساجی مبتلا نشود.

ابراهیمیان بسیج همه نیروها، سرمایه‌ها و مدیران را برای احیاء دوباره دانشگاه مؤثر دانست و گفت: با کمک همه می‌توان دانشگاه را به رشد و تعالی خود برسانیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار