کد خبر: ۲۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 21 April 2015

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر رعایت اصول فنی و کارشناسی در اجرای تمامی طرح های اجرایی بخش آب و خاک از جزء تا کل تاکید نمود.

به گزارش  خبرنگار تابناک تبریزبه نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس کریم مهری در جلسه ای با اعضای انجمن صنفی پیمانکاران آب و خاک با بیان این مطلب گفت: درصد اندکی از آب های موجود در جهان شیرین بوده و مصارف انسانی و کشاورزی دارند لذا باید تحول اساسی در استفاده بهینه آب به عمل آید.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته نظارت مسئولانه ای به چاه های غیرمجاز و استفاده های غیرمجاز به عمل نیامده است افزود: باید آب تحویلی به بخش کشاورزی با کنتورهای هوشمند باشد تا آب مصرفی اندازه گیری شده و در این صورت می توان گفت سهم واقعی مصرف آب کشاورزی چقدر است.

مهندس مهری با بیان اینکه هیچ طرحی بدون همکاری سازمان به سرانجام مطلوب نخواهد رسید افزود: ما به همدلی و همزبانی در پیشبرد طرح های عمرانی اعتقاد کامل داریم و همکاری با وحدت رویه در امورات اجرایی محوله از طرف سازمان مطلوب نظر ماست.

وی در ادامه با بیان اینکه در امورات اجرایی اشکالات باید رفع عیب و اصلاح شود گفت: اجرای بهتر طرح های آب و خاک باعث جلوگیری از اتلاف آب می شود که در وضعیت فعلی کشور بایستی توجه جدی به این امر مبذول شود.

مهندس مهری با بیان اینکه هدف ما در اجرای طرح های کشاورزی، خصوصی سازی در راستای اصل 44 و کاهش تصدیگری هاست افزود: در سازمان جهادکشاورزی استان، بوروکراسی اداری برای تسریع در اجرای طرح های مصرف بهینه آب و آبیاری تحت فشار به حداقل رسیده و انشاء ا... بیش از این هم تسهیل خواهیم کرد.

وی در ادامه از پیمانکاران خواست غیر از طرح های آب وخاک در تسطیح اراضی و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی هم ورود و همکاری نمایند.

مهندس غفاری نماینده رئیس انجمن صنفی  پیمانکاران آب و خاک استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیمانکاران از ظرفیت بالقوه بالایی در اجرای پروژه ها برخوردارند، دغدغه های پیشروی پیمانکاران را عدم ثبات آئین نامه ها و دستورالعملها، بلاتکلیف ماندن هزینه طراحی پایاب ها، اجرا نشدن موضوع 85درصد یارانه طرح های تجمیعی و کلان و مساعدت موضوع حق آبه از طرف سازمان آب دانست و گفت: ناظرین طرح بایستی بیشتر قابل اعتماد باشند تا دوباره کاری نشود، در تحویل پروژه ها نیز نبایستی سختگیری ها زیاد باشد همچنین امیدواریم کارشناسان آب و خاک شهرستان ها نیز با اجرای سیستم جدید نظام مهندسی در حاشیه  نمانند.

مهندس جلوسیان نماینده سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه 37 شرکت پیمانکاری در اجرای پروژهای آب و خاک استان فعالیت دارند خواستار تسهیل روند گردش کار پرونده ها، اعمال سیستم حمایتی بیشتر، ارزیابی و ارتقاء پیمانکاران از سوی نهاد های نظارتی جهاد کشاورزی شده وافزود: تخلفات پیمانکاران قابل ریشه یابی و پیگیری است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار