کد خبر: ۲۵۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 10 July 2016
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از شناسایی 192 فقره تخلف در نوار سواحلی استان خبر داد و گفت: برای 131 فقره پرونده در دادگاه تشکیل و 31 مورد نیز حکم قلع و قمع اجرایی شد.
سیاوش رضوانی در جلسه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی که با حضور بخشداران مرکزی و دهیاران شهرهای ساحلی استان در محل بندر نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون حدود 192 فقره تخلف در نوار ساحلی استان شناسایی شده است که برای 131 فقره پرونده در دادگاه تشکیل و 31 مورد نیز حکم قلع و قمع اجرایی شد.

وی با بیان اینکه نبود مدیریت مناسب در سواحل استان در سنوات گذشته، مناطق ساحلی را به ملک خصوصی افراد سودجو تبدیل کرده است، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه کار خاصی انجام دهد بنابراین همه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و قضایی ذی‌ربط باید در جلوگیری از تخریب مناطق ساحلی با سازمان بنادر همکاری کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بیان کرد: کارگروه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور از سال 89 با حضور وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل و درسال 91 اجرایی شد و به دلیل اهمیت موضوع در استان‌های ساحلی، استانداران به عنوان رئیس کارگروه و مدیران کل بنادر و دریانوردی به عنوان دبیر و کارگروه تعیین شدند و در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رضوانی با اشاره به جایگاه حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل، خاطرنشان کرد: در استان 487 کیلومتر خط ساحلی داریم که با حفظ و احیاء راه دسترسی به دریا می‌توانیم از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخریب بیشتر سواحل جلوگیری کنیم.

وی گفت: با حمایت‌های جدی مسؤولان ارشد اجرایی و قضایی استان اقدامات خوبی در سال‌های اخیر در راستای جلوگیری از تخریب مناطق ساحلی استان صورت گرفته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار