کد خبر: ۲۵۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲ 05 July 2016
شهردار رویان گفت: با هماهنگی دادستانی 650 متر از ساحل مجتمع هایگاشن رویان آزادسازی شد.
احمد توکلی عصر امروز در جلسه فوق‌العاده ساماندهی طرح دریا که در آستانه تعطیلات عید فطر و ورود مسافران در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان‌ها براساس توانمندی‌های موجود در حال انجام وظیفه هستند ولی دستگاه‌های استانی بدون در نظر گرفتن محدودیت‌ها یک‌جانبه انتظارات غیرمنطقی دارند.

وی افزود: سه سال برای اخذ تسهیلات برای بهبود وضعیت پلاژ در انتظار هستیم و تاکنون موافقت نشد و ریالی نیز مساعدت نکردند.

شهردار رویان تصریح کرد: انجام هزینه در محل طرح دریا از نظر سازمان بازرسی با شرایط فعلی ممنوع است و باید پاسخگو باشیم، زیرا هزینه‌های طرح دریا، ساحل و دریا قابل پذیرش برای دیوان و سازمان نیست، چون خارج از شهر و محدوده شهرداری است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوان پاسخگو بود، ابتدا نیاز است زیرساخت و قوانین اصلاح شود، و این در حالی است که دو سال طرح توجیهی ساحل رویان در منطقه مصوب نمونه گردشگری در سازمان شهرداری‌ها و گردشگری منتظر تأیید است و چون در محل پلاژ نتوانستیم امکانات لازم را فراهم کنیم از سوی مردم و سازمان‌های نظارتی مورد انتقاد هستیم.

توکلی ادامه داد: کمیته ساماندهی طرح دریا در شهرداری رویان مستقل شکل گرفت و تلاش زیادی صورت می‌گیرد تا به بهترین وجه طرح اجرا شود اما فشار بیش از حد و وارد کردن استرس از کیفیت کار می‌کاهد و جواب عکس می‌دهد.

وی بیان کرد: مسؤولان باید در قبال تأمین امکانات و تسهیلات، شهرداری‌ها را وظیفه‌مند کنند و از آن‌ها انتظار و توقع کار داشته باشند.

شهردار رویان با اشاره به آزادسازی 650 متر از ساحل مجتمع هایگاشن رویان، گفت: طرح شناگاه دائمی در دستور کار شهرداری رویان قرار دارد که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال احداث می‌شود.

*نجات جان  70 نفر در سواحل نور

رئیس هیأت نجات غریق شهرستان نور نیز در این جلسه از به‌کار گیری 180 ناجی در سواحل شهرستان نور خبر داد و اظهار کرد: 120 ناجی در نقاط حادثه‌خیز و ممنوعه شنا، 34 ناجی در شهرک‌ها و 26 ناجی نیز در محل اجرای طرح دریا استقرار دارند.

محمدرضا خاووشی به‌کارگیری ناجیان بدون کارت و تأیید هیأت را ممنوع اعلام کرد و افزود: هیأت هیچ مسؤولیتی را در برابر این ناجیان نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر غرقی در شب و خارج از طرح اتفاق می‌افتد، خواستار گشت شبانه ناجیان و پلیس در ساحل و حمایت از ناجیان در زمان ممانعت از ورود مسافران به دریا در مناطق ممنوعه شد.

این مسؤول با اشاره به نجات 18 غرقی در ماه اخیر، گفت: از ابتدای خرداد تاکنون 70 نفر از مرگ در دریا نجات یافتند.

قهرمان کلیج رئیس اداره ورزش و جوانان نیز در این جلسه، گفت: برخی از مجتمع‌های مسکونی هنوز ناجی نگرفتند و تعدادی هم ناجی استخدام کردند ولی با هیأت نجات غریق هماهنگی نشده و مورد تأیید نیستند که نیاز است مهارت و آمادگی آنان بررسی شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار